![]() |
SOS Hulp voor een brief in het Duits
Hey iedereen,
Ik moet voor een tentamen Duits een brief schrijven maar ik ben hier best slecht in. Waarschijnlijk krijgen we een sollicitatie brief maar het probleem is dat ik bij de meeste oefeningen ver onder het minimaal aantal woorden zit. We moeten bijvoorbeeld ongeveer 190 woorden per brief hebben en ik kom meestal maar op zo'n 150. |
Lastig.. Je zou misschien extra zinnetjes kunnen toevoegen, die niet in de opdracht staan. Let wel op, ze moeten er wel mee te maken hebben. Schrijf je bijvoorbeeld iets over motivatieredenen, kom dan niet aan met welke kleur het gras heeft (bij wijze van). Succes ;)
Edit: Extra bijvoeglijk naamwoorden zou je ook kunnen invoegen, let wel op dat je niet teveel toevoegt. Dit leest vervelend. |
Er zijn veel standaard zinnetjes te gebruiken die je kunt vinden op het internet. Ik Google meestal op klikbrief, dan krijg je een site waarbij je een brief kunt samenstellen. Voor de rest staat er in de meeste boeken (ik heb Neue Kontakten) ook een paar standaardzinnetjes bij het briefschrijven achterin. Als je die gebruikt, kom je misschien aan meer woorden? In iedergeval succes :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45. |