![]() |
Le saaicre du printemps #1913
De choreografie van Vaslav Nijinsky was vernieuwend en had nauwelijks iets met traditioneel ballet te maken. De première op 29 mei 1913 was dan ook verre van succesvol. Al direct na de eerste noten kwamen delen van het publiek in opstand. Voor- en tegenstanders gingen zelfs met elkaar op de vuist. Het stuk kon alleen maar uitgespeeld worden doordat inderhaast opgetrommelde gendarmes enige rust in de zaal herstelden. Het kostte Monteux veel moeite onverstoorbaar door te dirigeren. Vooruitstrevende kunstenaars als Jean Cocteau, Gertrude Stein en Maurice Ravel waren in de zaal aanwezig. Ravel zag direct het belang in van de muziek. In een brief aan een vriend schreef hij dat die beslist moest gaan luisteren: de première zou een belangrijke betekenis hebben in de muziek. Ravel zelf nam van harte deel aan de rellen tijdens de première. Toen hij aan een buurvrouw aangaf dat ze stil moest zijn omdat hij wilde luisteren en zij reageerde met "vuile jood", waren de rapen gaar. Het verhaal gaat dat Monteux na afloop het gebouw via het wc-raampje moest verlaten omdat hij het er anders niet levend van af zou brengen |
Goeie titel stefenoot.
|
Ja, dit nieuwe geschiedenisthema (want ja, ik besluit dat het een thema wordt :P) bevalt me wel *O*
|
En dit geschiedkundige feit bevat noch doden, noch iets met Duitsers, dus zelfs geschikt voor Haubenmeise.
En het filmpje is van Arte, wat wil hij nog meer! |
Wilders houdt zo een persconferentie.
|
Toffe titel.
Ik heb zo weinig als daginvulling vandaag in vergelijking met mijn hectische week. Weekends zijn stom. Ik ga maar een uurtje of anderhalf hardlopen denk ik. Als ik het volhoud. Het is wel mooi weer. (y) |
Ik heb de titel gehad met Ckv. Best apart.
|
Oh en Etmakas, ik ben een jaar jonger. Bijna even oud ;)
|
Citaat:
|
|
Haha, is dat jouw konijn? :D
Wat een vies tongetje. Heel menselijk ofzo. |
Ahh, wat was het mooi om bij zonsondergang te rennen :lief:
en ik heb mijn lesvoorbereiding in mijn hoofd gemaakt tijdens het rennen (y) twee vliegen in een klap! *O* |
:lief: knijn!
|
nee die is niet van mij!
Maar konijnen hebben inderdaad een rare mini-mensentong http://i.imgur.com/8O3MBed.jpg dit is Daan, mijn oudste konijn, met tong. |
Citaat:
Ik heb geen idee, ik kom nooit bij de Jumbo. Laatste keer wel, maar volgens mij niet altijd ofzo. |
Ik wou aan een nieuw boek beginnen (Gevangen eindigde echt heftig voor mij) en bedacht dat ik eindelijk maar eens die reeks moest oppakken die mijn oom me geleend heeft omdat ik die echt moest lezen. Ik lees vijf zinnen en bedenk me iets dat Sarah vertelde. En ja hoor :D Ik heb De Millennium Trilogie in handen.
Nu wil ik eigenlijk niet meer beginnen, ik kreeg al :herp: van wat Sarah vertelde en fijn als het spannend is, maar ik wil dan veel liever andere boeken lezen want ik vind toch al dat ik te weinig tijd heb :D Heb er ook nog zat nieuwe en oude liggen, dus. |
Gutenabend!
Ik zag net iets wtf-erigs op fb. Een jaar of 2 geleden ging het erg slecht op m'n werk en ik heb toen iets niet zo netjes op fb gepost. Ik zag in dat ik dat beter niet kon doen en had het bericht verwijderd. Een maand later kreeg ik keihard op m'n flikker omdat iemand een screenshot had gemaakt en dat had doorgestuurd naar m'n bazin en de districtsmanager. Officiele waarschuwing en alles. Ik wist niet wie het had gedaan, maar ik verdachte wel 1 persoon. Nu zie ik ineens dat iemand van wie ik het totaal niet verwachtte (en die al een tijd niet meer bij ons werkt) ineens die oude post van mij op de prive bux-fb site heeft gegooid met de tekst 'good old times!' Helemaal geen good old times! Weet je hoe kkhard je me verraden hebt, stomme hoer! :mad:(n) |
@Stefenootje: Ik ben niet echt een lastige (en aanstellerige :bob: ) vegetariër. Ik eet geen vlees en geen vis, maar het maakt me bijvoorbeeld echt niet uit of je voor mij een kaaspannenkoek bakt in dezelfde pan waar je net een spekpannenkoek in gebakken hebt. Het gaat mij erom dat ik niet wil dat die dieren voor mij gedood worden (hoewel ik ook gewone kaas eet zonder vegetarisch stremsel en ik ook niet moeilijk doe over gelatine).
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik ga aan Joyland (King weer ^^) beginnen. |
Hoi.
|
Verkeerde topic DP
|
Daar durf ik niet te posten.
|
Dan zullen we hier doen alsof. Hoi DP! Hoe is het ermee?
|
Hier is het wel goed fizzle, hoe is het bij jou?
|
Heel fijn! Zometeen even Schubert, Chick Corea en Bach zingen en dan zit het er weer op voor vandaag. Beetje lesjes voorbereiden, het forum lastigvallen, alles. Lekker hoor.
|
Dat is fijn! Moet je vandaag les geven?
|
Citaat:
|
Citaat:
Lesgeven is zo spannend :lief: |
Hier staan tweekleurige chocoladecupcakes in de oven! Gewoon deeg met zwarte stukjes en de andere helft chocolade deeg met witte stukjes chocolade :D
|
Groovy!
|
Citaat:
|
Omg, dat is waar ook! Mijn moeder zei gisteren dat ze een muffin voor me hadden bewaard :lief: Het lijkt me een goed ontbijt.
|
Citaat:
|
OMG ik wil zo graag naar Wenen, wanneer komt die uitslag nou verdammt :D
|
Citaat:
|
Ik ben Schwarzwalder Kirsch aan het maken voor de verjaardag van een dinnie. Ik ben even vergeten waarom ik hier ook alweer ja op had gezegd.
|
Citaat:
|
ik wil ook iets bakken, maar er is geen boter dus dat beperkt de opties nogal
|
level 5 Portugees :yeah:
|
Ik heb gisteren ietsjes meer gedronken dan in de planning zat. Ach, 300 pagina's lezen met een geestslopende kater...
|
Ben jij alcoholist?
|
Vind het wel mooi dat Pierrot altijd dezelfde blijft, ook al is hij heel lang weggeweest. Alcohol/katers, geldgebrek, studeren. :P
|
Citaat:
|
gelukkig geldt dat niet voor mij.
|
Jij bent wel veranderd ja, in de loop der jaren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jij bent er nooit meer!
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35. |