![]() |
welke keuze moet ik maken?
ik heb een probleem met een nieuwe studiekeuze.
ik doe nu een verzorgende IG opleiding, maar achteraf blijkt dat ik dat helemaal niet wil. ik weet ook niet wie ik ben en wat ik wil. nouja ik weet één ding wat ik echt heel graag wil. ik wil een opleiding doen tot actrice en ben ook bereid om daar voor te knokken. nu is het punt dat mijn ouders écht niet willen dat ik een opleiding doe in die richting. hebben jullie een idee hoe ik erachter kom welke opleiding mij leuk lijkt. of moet ik mijn hart achterna gaan en toch de drama richting ingaan? liefs, een keuzeloos meisje van 18 |
heb je talent? kun je acteren? heb je al wat ervaring? Kun je er mee leven dat als een carriere als actrice niets wordt, je waarschijnlijk dramalerares zult worden? (de kans om succesvol actrice te worden is heeeeeeel klein, en de mensen uit het wereldje zijn ook alles behalve lief)
als ik jou was, zou ik eens met de decaan/studieloopbaan begeleider op school gaan praten. Die weet precies wat er allemaal voor opleidingen zijn. Verder kun je met een beetje googlen tig studiekeuzetests vinden. Doe er eens wat, kijk eens rond bij die opleidingen (op de websites, open dagen, dat soort dingen). Verdiep je erin. Als je nu geen idee hebt, moet je ideeën op gaan doen in je omgeving! |
Wat Pluis zegt inderdaad. Een beter advies kun je denk ik niet krijgen via hier. Enige toevoeging die ik zou kunnen geven, praat er ook over met vrienden/vriendinnen. Ook daar kun je ideeën van krijgen.
Heel veel succes :) |
Hoe ver ben je nu met je opleiding en hoelang moet je nog voor je die afgerond hebt? Kan je het opbrengen om je huidige opleiding in elk geval af te ronden zodat je een diploma hebt? Wellicht vinden je ouders het een ander verhaal om te beginnen aan een opleiding tot actrice als je al een ander diploma hebt waar je op kunt terugvallen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20. |