| Python95 |
26-03-2014 18:33 |
Nieuwe vriendengroep
Hey allemaal,
Allereerst, sorry als dit niet in het goede topic staat!
Ik zit in het eerste jaar op het HBO, heb een leuke klas en heb leuke vrienden. Ik doe een Engelstalige opleiding, maar van mijn opleiding is er ook een Nederlandse versie. Nu vind ik mijn klas wel leuk, maar niet geweldig. Het zijn leuke mensen, maar meer dan met ze praten op school zal ik nooit doen, zelfs in de pauzes zijn het geen mensen die bij je komen zitten.
De Nederlandse klas daarentegen, heeft een groep van ongeveer 8 jongens/meisjes, die ik echt heel aardig vind. Ik zou er graag bij willen horen, maar omdat ze al ruim een half jaar bij elkaar in de klas zitten, lijkt het me erg moeilijk om in hun vriendengroep te komen. Ik heb met allemaal wel al eens gepraat, en ik kan ook best wel goed met ze opschieten, maar ik heb niet het lef om te vragen of ik er bij zou mogen zitten, want ik denk dat ze dat helemaal niet leuk zouden vinden. Vind het sowieso niet makkelijk om met nieuwe mensen te praten, en al helemaal niet in een groep.
Iemand tips hoe ik bij hun vriendengroep zou kunnen gaan horen? Ik snap dat het niet binnen 1 week kan, maar hoe moet ik het aanpakken? Ik zit bij sommige lessen met een paar van hun in de klas, maar daar zitten ze ook altijd bij elkaar.
Heel erg bedankt alvast!
|