Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   wat zijn mijn rechten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1889483)

gentlemen 30-03-2014 22:34

wat zijn mijn rechten

geachte lezers.

even in het kort me situatie uitleggen;

ik woon begeleid via een bedrijf waarvan de eigenaar me vader is.

nu mijn probleem;

Ik heb aan het begin een contract getekend waarin staat dat mijn gegevens/ gesprekken mogen gedeeld worden met derden (medewerkers van dat bedrijf) waar me vader dus ook werkzaam is. Nu loopt steeds meer via het bedrijf naar me vader, en af en toe gebruikt die het tegen me,

Heb ik rechten om me vader uit dat contract te zetten/ daar beperkingen in te leggen?

met vriendelijke groet,
Gentlemen

gentlemen 30-03-2014 22:35

of des noods dat contract te vernietigen?

Axel11 30-03-2014 22:57

Heb je het hier al eens met je vader over gehad? Dat je dit niet fijn vindt... Ik denk dat de medewerkers van het bedrijf van je vader het ook prima zelf kunnen afhandelen, zonder je vader erbij te betrekken.

gentlemen 30-03-2014 23:02

Citaat:

Axel11 schreef: (Bericht 33523968)
Heb je het hier al eens met je vader over gehad? Dat je dit niet fijn vindt... Ik denk dat de medewerkers van het bedrijf van je vader het ook prima zelf kunnen afhandelen, zonder je vader erbij te betrekken.

mijn vader en ik leven in een haat liefde verhouding. om het zo even te zeggen. Ik kan niet goed met hem praten. en hij zegt het wel te begrijpen maar een week later doet die hetzelfde weer. dus daarom wil ik dat contract aanpassen/verwijderen

Axel11 30-03-2014 23:04

Wat staat er precies in het contract over wijzigingen en opzeggen?

gentlemen 30-03-2014 23:53

niets

Axel11 31-03-2014 09:14

Huur en begeleiding zijn hier gekoppeld en dat is in beginsel hiervoor toegestaan. Ik denk dat het contract niet valt op te zeggen, althans alleen als je verhuist.

Wat dan precies de rol van je vader mag zijn zolang je er woont: daarover zou een rechter moeten oordelen, maar ik denk dat er effectief niet veel tegen te doen valt.

Beste is toch om hierover, eventueel met hulp van buiten, afspraken te maken met je vader.

DeGeneraal 05-04-2014 16:34

Citaat:

gentlemen schreef: (Bericht 33523960)
geachte lezers.

even in het kort me situatie uitleggen;

ik woon begeleid via een bedrijf waarvan de eigenaar me vader is.

nu mijn probleem;

Ik heb aan het begin een contract getekend waarin staat dat mijn gegevens/ gesprekken mogen gedeeld worden met derden (medewerkers van dat bedrijf) waar me vader dus ook werkzaam is. Nu loopt steeds meer via het bedrijf naar me vader, en af en toe gebruikt die het tegen me,

Heb ik rechten om me vader uit dat contract te zetten/ daar beperkingen in te leggen?

met vriendelijke groet,
Gentlemen

Je kan achteraf ook je vader uitsluiten. Dat is nooit een probleem. Als vast komt te staan dat gegevens niet in belang van de begeleiding wordt gebruikt, is er sprake van een onrechtmatigheid. Ja, een schadevergoeding is lastig te bepalen, want er is geen schade.
De rechter zou een beperking kunnen opleggen.

arPos 06-04-2014 13:40

je kan met wederzijds goedkeuren altijd contracten aanpassen of teniet doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.