![]() |
Gaan jullie het redden?
Gaan jullie het redden (denk je) ? Gaan jullie met goede of minder goede cijfers de CE-week in?
Ben benieuwd |
in principe als ik voor alles minimaal een 5.5 haal ben ik geslaagd, haal ik lager voor sommige vakken weet ik het niet.. te lui om uit te rekenen :) maar ik denk dat het goed gaat komen
|
Dit zijn mijn SE eindpunten :
Nederlands : 6,8 Engels : 8,4 Frans : 6,8 Duits : 7,3 Algemene natuurwetenschappen : 6,2 Aardrijkskunde : 6,2 Maatschappijleer : 7 Geschiedenis : 5,1 Wiskunde C : 5,6 Tekenen : 7,1 Profielwerkstuk : 7 Ckv : voldoende Dus, aangezien ik goed ben in de talen (want dat is tekst op examens) komt dat wel goed dacht ik zo. |
Ja, eindelijk na 5 jaar middelbare school *O**O*
|
Denk het wel , moet nu wel lukken hoor.
Nederlands: 7,1 Engels: 6,3 Wiskunde: 8,0 Aardrijkskunde: 7,2 Biologie: 6,8 Het cijfer van Engels komt door de luistertoetsen die heel zwaar tellen bij mij. Ik heb engels berekent zonder de cijfers van de luistertoetsen. Volgens mijn berekening hoor ik dan een 7,6 te staan. Oftewel, komt allemaal goed! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, zo werkt het natuurlijk niet, je cijfer opnieuw berekenen zonder een voor jou ongunstig cijfer mee te nemen.
|
Citaat:
Hij wil niet berekenen wat zijn gemiddelde is, maar hij wil weten wat zijn te verwachten cijfer bij het eindexamen is. Aangezien er bij het landelijk eindexamen geen luistertoets aan te pas komt, kan hij die dus prima uit zijn berekening laten. Voor een goede verwachtingswaarde zou 'ie eigenlijk zelfs ook literatuurtoetsen e.d. niet mee moeten tellen omdat het Engels examen alleen uit tekstverklaren bestaat. |
Ja, en in mijn tijd (opa spreekt) had je geen schoolonderzoeken tekstverklaren in je eindexamenjaar dus is er geen verwachtingswaarde te berekenen. Dat toch doen door een arbitrair deel weg te laten waarop je toevallig wat lager scoorde, is dan niet juist.
|
Ah da's wel goede, weet eigenlijk niet of ik dat had inderdaad..
|
Gaat goed komen, komende weekjes heel erg veel oefenen wel *bleg*!
(En een eindexamentraining... WisA bij ExamentrainingExact ^^) |
Het nadeel van staatsexamen doen (zoals ik) is dat je niet weet hoe je ervoor staat als je het CE in gaat. I.p.v. een schoolexamen krijg je in juli een mondeling voor elk vak. Pas daarna krijg je de uitslag van je CE. Alle toetsen die ik de afgelopen jaren heb gedaan tellen dus niet mee, helaas. Mijn maatschappijleer-cijfer bijvoorbeeld hangt af van een gesprek van drie kwartier, niet van twee jaar aan toetsen en projecten.
|
Waarom doe je dan een staatsexamen?
|
Nederlands: 6,7
Engels: 6,4 Wiskunde: 7,9 Economie: 7,5 Geschiedenis: 6,8 Kunst Beeldende Vorming: 6,4 Aardrijkskunde: 6,9 Management & Organisatie: 7,7 Met verder vakken zonder centraal examen: Rekenen: 9 Informatica: 8 Maatschappijleer+ANW+profielwerkstuk: 7 Dus... moet het hopelijk kunnen redden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk wel dat ik het ga redden, als ik overal een 5,5 voor haal iig wel. Maar dat is ook verplicht.... Wiskunde vind ik zo lastig en ik ben bang dat ik daar me gemiddelde mee omlaag haal.:s
|
Overal een 5,5 voor halen is niet verplicht. Dat het gemiddelde van al je CE's een 5,5 is wel. Dus je kunt best een 3 halen, als je voor een ander vak een 8 haalt.
|
Ik heb op het SE voor alle vakken tussen de 5.5 en 6, behalve voor Engels en kunst, op Engels heb ik een 7.6 en voor kunst een 6.4.
Of ik het ga halen? Geen idee, ik heb nog helemaal niet geleerd, want ik kan me totaal niet concentreren. Ik heb slechte voorgevoelens, maar als ik het niet haal, ga ik geen jaar naar Amerika en dan heb ik woedende ouders. YAY! |
Ik hoop het wel! Heb sowieso een compensatiepunt, dus ik zou een onvoldoende mogen halen, wat natuurlijk niet de bedoeling is. ;)
|
Citaat:
|
Als het goed is haal je over het algemeen dezelfde cijfers bij je CSE als je al staat, want de leraren moeten zorgen dat hun SE gemiddelde niet meer dan 0,3 verschilt van de CSE cijfers. Dus als je nu voldoende staat, moet je wel iets heel geks doen om te gaan zakken ^^
|
Citaat:
Is het eindcijfer een 3 (3,4), dan is het definitief zakken voor dat vak en het examen. Heb je als eindcijfer een 4 (3,5), Dan ben je geslaagd als het gemiddelde van alle eindcijfers een 6.0 is en de rest van de vakken het eindcijfer een 6 is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Centraal examen. Ik dacht ook eerst dat t over gemiddelde ging maar t zijn serieus de ce cijfers. Ns gevraagd aan team leiders en laks
|
Mag ik het antwoord van Laks zien? ;)
|
Die heb ik niet meer. Wel die van de team leiders.
"De ce cijfers moeten gemiddeld een 5,5 zijn. Een ce cijfer mag niet lager zijn dan een 4" De rest ging over mijn combinatie cijfer |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja daarom was er bij ons ook zo veel verwarring
|
Citaat:
Wist je ook dat een 8 maar 1 compensatie punt geeft? Voor een 4 en een 5 gemiddeld heb je ook minstens 2 zevens nodig |
Citaat:
Je bent geslaagd als: voor 2 vakken de eindcijfers 4 en 5 of 2 x 5 zijn en het gemiddelde van alle eindcijfers 6.0 of meer is. 4, 5, 6, 6, 6, 6, 7 = 5.7 Dan ben je toch geslaagd? |
Citaat:
|
Citaat:
2 onvoldoendes is ook 2 keer een zeven (een acht mag dus niet) Een 4 en een 5 moet je 3 zevens hebben 3 keer een 5 is gezakt Verder moet je gemiddelde een 5.5 zijn van zowel je ce als je gemiddelde |
Maar een 7 is toch 1 compsatiepunt? Mijn profielwerkstuk + ANW en Maatschapijleer is een 7. Op mijn cijferslijst staat nu 1 compensatiepunt.
|
Waarom mag je geen 8? :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een 8 mag natuurlijk wel als compensatie maar geld als 1 punt,
Voor zover die 4ren op centraal, wat ik hoorde klopt dat wel. Ik hoop heel erg dat jullie gelijk hebben, een 4 voor eco ga ik namelijk nooit redden, maar ik gok het er niet op. |
Citaat:
|
Citaat:
(Zoals t bij ons uitgelegd is althans) |
Dat is onzin! Waarom zou je dan als slimmerd nog extra je best doen als je 1 slecht vak hebt.
Een 10 is niks voor niks (haast) onmogelijk. Heb je een 10, heb 4 compensatiepunten. |
Citaat:
Het maakte voor mij niet uit welk cijfer ik meenam in het examen. Engels werd sowieso geen probleem. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59. |