![]() |
[cam] slechtvalkennest :cool:
|
Dat ziet er oncomfortabel uit :P Liggen ze nou gewoon op steentjes?
|
Jup :p Zo zal de natuurlijke omgeving ook wel zijn :o
|
Wat ongezellig :o Ik wil ze zachte blaadjes en gras geven :P
|
Haha, denk dat er dan andere vogels op afkomen :o Dit zijn gewoon harde, Spartaanse bazenvogels :cool:
|
Ligt er nou 1 dood voor de voordeur?
|
Dat zijn resten van prooi.
|
Waar is meneer/mevrouw slechtvalk? Aan het slettebakken?:nono::nono:
|
*Net over valk gooi*
|
*Pr0xy aan fam. Slechtvalk voer*
|
Citaat:
|
Als ze tenminste Friezen lusten:p
|
Citaat:
|
Slecht valkennest huhu.
|
*ontfries Pr0xy*
|
Hij heeft een duif ofzo gevangen:cool:
|
Haha, wat een rotzooi levert dat op :D
|
Tenminste lekker zacht voor de babies! :P
|
Citaat:
|
Eerste nachtbeeld dat ik zie. Gaaf. :cool:
|
Wat een dotjes!:lief:. En ma(?) zit nou buiten te kijken waar die vent van haar blijft met het ontbijt.
|
nomnomtime!
|
wat een slagveld :| bloed overal
|
Zo, net weer een dood vogeltje opgepeuzeld en nu weer gezellie tegen mekaar aan schurken!:lief:
|
Wat een leven :lief:
|
Mooi leven :cool:
|
Wat een verig nest nu :o
|
Best wel veel veren ja. :D
|
*Huishoudhandschoenen aantrek*
*Veren verzamel* *Vieze veren bij irritante buren door brievenbus gooi* :o |
Ze heeft weer iets gevangen!
|
Die middelste vetklep vreet veruit het meest :D
|
Ja en die linker het minst. Ik ben voor de underdog!
|
Ja ik ook :P Die dikke gaat ook echt tegen die uk hangen :D maar ma zorgt wel voor een eerlijke verdeling :)
|
Aaww en die achterste sukkel probeert een veertje te eten :lief:
|
Iemand wel eens pa en ma tegelijk op het nest gezien?
|
Heb het nog niet gezien :o Of ik heb het niet door. Schijnt dat mannetje en vrouwtje het voed-werk ongeveer 50/50 delen. Vrouwtje is 30% groter dan mannetje :o
Aawww, ze gaan slapen :lief: |
Oh ik dacht dat dit alleen ma was, hoe zie je het verschil?
Ze zijn echt schattig. Eerst lekker volvreten en dan een tukje doen, net als ik :lief: |
Ik vind het heel grappig dat de titel van die tab 'Valk' is. Gewoonlijk heb je iets uitgebreiders, zoals bijvoorbeeld 'Onzin - Scholieren.com forum' of 'Ctrl+Paint - Digital Painting Simplified'. Maar dit is duidelijk. Dit is een valk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze zijn nu aan het eten, voor de geïnteresseerden.
|
Citaat:
Verschillen tussen sv-vrouw en sv-man o.a.: grootte, witte tekening op achterhoofd, verenkleed mannetje bruiner... vrouwtje grijzer, tekening op rugveertjes en bandering op bovenvleugel-dekveren. Succes met het herkennen. Citaat:
|
Wat een grote klauwen hebben ze al!:lief:
|
Gadverdamme zeg :D die ene schijt me daar effe de hoek vol :D gewoon over de volle lengte van het hok
|
|
Ik zie praktisch geen verschil als ik eerlijk ben :P
|
Ik ook niet :(
vrouwtje lijkt iets boller, mannetje iets afgetrainder |
Afgetrainder :D Hij lijkt kleiner, dat is wat 'ie lijkt. En z'n kop lijkt ronder en daarom schattiger.
Ik denk dat alle verschillen die we aan de hand van dat plaatje kunnen opnoemen vooral komen door stand van de camera, windrichting, opgeklopte veren, etc. |
Een van hen had eerder een heel grote vogelpoot opgegeten, compleet met nagels. Volgens mij zag je 'm zelfs dwars door z'n buikwand na afloop:
http://i51.photobucket.com/albums/f3...psf81b84ab.jpg Je ziet hier alleen de tenen maar 't geheel was 2 tot 2,5 keer zo groot, denk ik. Doen ze dat vaker? |
Weet ik niet :( ben geen valkenkenner :o
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08. |