Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [CD-brander] 40 speed (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=189052)

DoubleCheck 17-08-2002 21:47

[CD-brander] 40 speed

Hallo,

Ik heb vandaag een cd brander gekocht van Benq. Deze brand met 40x cd-r's, 12x cd-rw's en 48x lezen.
Kan ik met deze brander alle cd-rs branden of moet ik speciale kopen die de hoge snelheid (40x) aankunnen. Ik hoor namelijk vaak verhalen over dat een 40x schrijver alleen speciale cd-rs kan beschrijven.

Dutchian 17-08-2002 21:55

je kan zo'n beetje alle merk cd's wel fikken, staat er op dat 32 speed max is. dan fik je een cd met 32 speed. Geeft die aan dat je 40 speed+ kan fikken, dan neem je uiteraard 40 speed :)

Het kan zijn dat je 32 speed ook op 40 kan branden, ik heb vroeger ook 16 speed cd's op 24 kunne branden zonder probleem

chatfreak2002 17-08-2002 21:58

Hmm, kan iemand mij dan vertellen wat het verschil is tussen die cd-r etjes is? Ik volg niet helemaal wat het verschil zou moeten zijn.

RenT 17-08-2002 23:16

Citaat:

chatfreak2002 schreef:
Hmm, kan iemand mij dan vertellen wat het verschil is tussen die cd-r etjes is? Ik volg niet helemaal wat het verschil zou moeten zijn.
Verschil in productie waardoor ze de hogere snelheid wel/niet aankunnen.
Vergelijkheid het met.. auto's. Als je een motor hebt die de 300 km/hr haalt moet je daar ook een auto omheenzetten die op die snelheid nog stevig is en die dan niet uit elkaar valt! uc?

nare man 18-08-2002 01:31

Jezus...waar zijn we nou helemaal mee bezig :)

40-speed branders...dan ben je in iets meer dan twee minuten met een CD klaar. Met een 32-speed brander tweeënhalve minuut, met een 24-speed vier minuten, met mijn eigen 16-speed bak ik een CD in zes minuten...als je dat geduld al niet eens meer kunt opbrengen :confused:

Het legt zoveel meer stress op je systeem...ik brand liever met 16-speed dat ik ondertussen nog andere dingen kan doen, dan met 40-speed en een load van 100% zodat het systeem die tijd onbruikbaar is...

Paperz 18-08-2002 01:41

Citaat:

nare man schreef:

40-speed branders...dan ben je in iets meer dan twee minuten met een CD klaar. Met een 32-speed brander tweeënhalve minuut, met een 24-speed vier minuten, met mijn eigen 16-speed bak ik een CD in zes minuten...als je dat geduld al niet eens meer kunt opbrengen :confused:

Het legt zoveel meer stress op je systeem...ik brand liever met 16-speed dat ik ondertussen nog andere dingen kan doen, dan met 40-speed en een load van 100% zodat het systeem die tijd onbruikbaar is...

Mja eeuh... boeiuh... een beetje nieuwe computer kan dat ook wel aan... kijk opzich is 2 minuten idd wel snel... voor 1 CD'tje... maar stel je wil nog ff snel voor school je presentatie o.i.d. op CD zetten zodat alle leraren of mede-studenten 't nog eens goed kunnen bekijken... dan liever 10 Cd's in 20 minuten dan in een uur... 't is maar hoe je 't bekijkt...

Henri 18-08-2002 09:05

Ik brand met mijn eigen Lite-on (32x12x40) meestal op 16x/24x, heb toch het idee dat de kwaliteit van vooral Audio cd's dan toch beter is...

Jozzy 18-08-2002 09:41

Henri -> Bij audio-cd's is de kwaliteit inderdaad beter als je langzamer brandt.

DoubleCheck --> Je moet op de cd'tjes kijken welke snelheid ze maximaal aankunnen. Ik heb bijv. 24x-cd'tjes van MMore, en die kun je dus maximaal op 24x branden. Nou, op 32x moet ook wel lukken, omdat de maximale snelheid die het apparaat haalt eigenlijk nooit 32 is, als je voor 32 kiest; dat is namelijk de "pieksnelheid" ofzo. Dus dat is wel mogelijk, maar ik doe het altijd eigenlijk gewoon 'veilig' op 24, het scheelt inderdaad maar een halve minuut ofzo.....

MaakUt 18-08-2002 15:39

ik brand mijn philips 16x max dingen altijd op 40 speed.. er is er nog nooit eentje fout gegaan

Octopus 19-08-2002 20:50

Citaat:

nare man schreef:

Als ik brand met 24x brand op m'n P2 350 kan ik nog gewoon andere dingen doen.. (surfen, PS, KaZaA enz.)

Quintiano 19-08-2002 22:20

Citaat:

nare man schreef:

Hier ben ik 't wel mee eens eigenlijk.

Ik heb niet bijster veel vertrouwen -wellicht geheel ongegrond, hoor- in 't zó snel branden van CD's.

DoubleCheck 19-08-2002 23:49

Citaat:

nare man schreef:

Heeft er verder niets mee te maken... Toch is het heel handig om zo'n 40 speed brander te hebben. Ik had eerst een 4 speed en daar duurde een volle cd-rom c.a. 25 minuten.

Citaat:

Dat valt wel mee hoor. Ik kan tijdens 40 speed branden gewoon andere dingen doen. Als Octopus met zijn P2 350'er al zonder problemen met 24x kan branden dan zal het bij mijn comp met 1,47 GHz met 40x ook wel lukken...

perseus 20-08-2002 14:16

Citaat:

Dobermann schreef:

Hier ben ik 't wel mee eens eigenlijk.

Ik heb niet bijster veel vertrouwen -wellicht geheel ongegrond, hoor- in 't z� snel branden van CD's.

Precies, dan krijg je sneller foutjes, omdat die cd met 250, 300 km/u door je brander vliegt.

DoubleCheck 20-08-2002 22:59

Citaat:

perseus schreef:

Precies, dan krijg je sneller foutjes, omdat die cd met 250, 300 km/u door je brander vliegt.

Jah, da's pas logisch ! :rolleyes:

perseus 21-08-2002 14:14

Citaat:

DoubleCheck schreef:

Jah, da's pas logisch ! :rolleyes:

En de schijf kan sneller uit elkaar spatten, daarom krijgen de 48 speed-branders hele stevige frontjes.

]{ing 21-08-2002 15:47

Citaat:

henri schreef:
Ik brand met mijn eigen Lite-on (32x12x40) meestal op 16x/24x, heb toch het idee dat de kwaliteit van vooral Audio cd's dan toch beter is...
ik fik op 24x met mijn 32x liteon aangezien 32x zoveel resources trekt dat winamp draaien & internetten & op 32x branden niet tegelijk mogelijk is

Henri 21-08-2002 16:17

Citaat:

]{ing schreef:
ik fik op 24x met mijn 32x liteon aangezien 32x zoveel resources trekt dat winamp draaien & internetten & op 32x branden niet tegelijk mogelijk is
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn bak dat met gemak trekt, branden op 32x en dan ook nog andere dingen erbij doen :>

DoubleCheck 21-08-2002 20:59

Citaat:

perseus schreef:

En de schijf kan sneller uit elkaar spatten, daarom krijgen de 48 speed-branders hele stevige frontjes.

Ja ja en die schijven zijn daarvoor niet van kunststof maar ook nog eens van diamant...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.