![]() |
[CD-brander] 40 speed
Hallo,
Ik heb vandaag een cd brander gekocht van Benq. Deze brand met 40x cd-r's, 12x cd-rw's en 48x lezen. Kan ik met deze brander alle cd-rs branden of moet ik speciale kopen die de hoge snelheid (40x) aankunnen. Ik hoor namelijk vaak verhalen over dat een 40x schrijver alleen speciale cd-rs kan beschrijven. |
je kan zo'n beetje alle merk cd's wel fikken, staat er op dat 32 speed max is. dan fik je een cd met 32 speed. Geeft die aan dat je 40 speed+ kan fikken, dan neem je uiteraard 40 speed :)
Het kan zijn dat je 32 speed ook op 40 kan branden, ik heb vroeger ook 16 speed cd's op 24 kunne branden zonder probleem |
Hmm, kan iemand mij dan vertellen wat het verschil is tussen die cd-r etjes is? Ik volg niet helemaal wat het verschil zou moeten zijn.
|
Citaat:
Vergelijkheid het met.. auto's. Als je een motor hebt die de 300 km/hr haalt moet je daar ook een auto omheenzetten die op die snelheid nog stevig is en die dan niet uit elkaar valt! uc? |
Jezus...waar zijn we nou helemaal mee bezig :)
40-speed branders...dan ben je in iets meer dan twee minuten met een CD klaar. Met een 32-speed brander tweeënhalve minuut, met een 24-speed vier minuten, met mijn eigen 16-speed bak ik een CD in zes minuten...als je dat geduld al niet eens meer kunt opbrengen :confused: Het legt zoveel meer stress op je systeem...ik brand liever met 16-speed dat ik ondertussen nog andere dingen kan doen, dan met 40-speed en een load van 100% zodat het systeem die tijd onbruikbaar is... |
Citaat:
|
Ik brand met mijn eigen Lite-on (32x12x40) meestal op 16x/24x, heb toch het idee dat de kwaliteit van vooral Audio cd's dan toch beter is...
|
Henri -> Bij audio-cd's is de kwaliteit inderdaad beter als je langzamer brandt.
DoubleCheck --> Je moet op de cd'tjes kijken welke snelheid ze maximaal aankunnen. Ik heb bijv. 24x-cd'tjes van MMore, en die kun je dus maximaal op 24x branden. Nou, op 32x moet ook wel lukken, omdat de maximale snelheid die het apparaat haalt eigenlijk nooit 32 is, als je voor 32 kiest; dat is namelijk de "pieksnelheid" ofzo. Dus dat is wel mogelijk, maar ik doe het altijd eigenlijk gewoon 'veilig' op 24, het scheelt inderdaad maar een halve minuut ofzo..... |
ik brand mijn philips 16x max dingen altijd op 40 speed.. er is er nog nooit eentje fout gegaan
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb niet bijster veel vertrouwen -wellicht geheel ongegrond, hoor- in 't zó snel branden van CD's. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: