Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hoe word je mooi bruin als je gaat zonnen op vakantie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1890701)

Boys020adam 07-05-2014 13:14

Hoe word je mooi bruin als je gaat zonnen op vakantie

Altijd als ik ga zonnen word ik een beetje bruin rood, hoe word je nou echt mooi bruin als je gaat zonnen. Moet je dan zonnebrand gebruiken ofz? Of een andere tip?

JVV079 07-05-2014 13:38

Insmeren met zonnenbloemolie en dan 3 uur lang niet bewegen

Lucd1999 09-05-2014 08:21

Die rode tint krijg je als je te lang aan een stuk door in de zon bent geweest.
Als je het in "etappes" doet voor een paar dagen zul je daarna een mooie bruine huid hebben.

Daantje_0705 09-05-2014 08:39

Insmeren is altijd verstandig als je de zon in gaat. Je wilt niet op latere leeftijd ineens huidkanker. Als je de zon ingaat nadat je je ingesmeerd hebt wordt je ook mooier en gelijkmatiger bruin.

Daantje_0705 09-05-2014 08:42

Citaat:

JVV079 schreef: (Bericht 33561950)
Insmeren met zonnenbloemolie en dan 3 uur lang niet bewegen

Dat lijkt me niet verstandig. Dan verbrand je zeker.

Erturkoetjelief 09-05-2014 09:51

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 33565288)
Insmeren is altijd verstandig als je de zon in gaat.

Dit wil ik toch wel wat nuanceren, er zijn steeds meer onderzoeken die aantonen dat het juist erg gezond is om korte perioden onbeschermd te zonnen, juist in de middagzon. Dat wil niet zeggen dat mensen zich helemaal niet meer moeten beschermen, maar het is gezonder om op vakantie iedere dag een korte periode onbeschermd te zonnen en daarna pas in te smeren, dan om je vanaf het begin al in te smeren.

Hoe lang die periode precies is hangt natuurlijk van je huidtype en de locatie en de zonnekracht van die dag af.

Reverend 09-05-2014 14:02

Niet expliciet gaan zonnen. Gewoon lekker vakantie houden en dan komt het vanzelf goed.

Daantje_0705 09-05-2014 15:25

Citaat:

Erturkoetjelief schreef: (Bericht 33565310)
Dit wil ik toch wel wat nuanceren, er zijn steeds meer onderzoeken die aantonen dat het juist erg gezond is om korte perioden onbeschermd te zonnen, juist in de middagzon. Dat wil niet zeggen dat mensen zich helemaal niet meer moeten beschermen, maar het is gezonder om op vakantie iedere dag een korte periode onbeschermd te zonnen en daarna pas in te smeren, dan om je vanaf het begin al in te smeren.

Hoe lang die periode precies is hangt natuurlijk van je huidtype en de locatie en de zonnekracht van die dag af.

Daar heb je gelijk in. Het schijnt wel gezond te zijn om even onbeschermd in de zon te zitten voor de aanmaak van vitamine D. Ik hanteer voor mezelf ongeveer een half uur. Ik smeer me dan wel in maar het duurt ook een half uur voordat je zonnebrandcreme optimaal werkt.

Volk 10-05-2014 13:44

De schaduw opzoeken en verder niet bewust gaan zonnen.

Kareltje 10-05-2014 16:20

En ik word altijd het beste bruin als ik in beweging ben in de zon. Waarschijnlijk zit het tussen mijn oren, maar ik word veel mooier bruin van een uurtje in de tuin werken, fietsen of wandelen, dan van een uurtje een boekje lezen in de zon.

InfoBoy 17-05-2014 00:46

Citaat:

Ingegerd schreef: (Bericht 33566916)
En ik word altijd het beste bruin als ik in beweging ben in de zon. Waarschijnlijk zit het tussen mijn oren, maar ik word veel mooier bruin van een uurtje in de tuin werken, fietsen of wandelen, dan van een uurtje een boekje lezen in de zon.

Nee hoor, zit niet tussen je oren, het is zo. Of in ieder geval: ik heb dat ook. :) Denk omdat je dan rondom "gebakken" wordt, doordat je in beweging bent. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.