![]() |
Bijverdienen jongeren
Hallo allemaal!!
Ik heb pas een topic gestart in game over een gaming room. Iemand vertelde me dat ik beter direct goed materiaal kan kopen. Maarja goed materiaal dat is natuurlijk in deze tijd voor een 14 jarige bijna onbetaalbaar (in mijn geval toch). Dus mijn vraag is: Kan ik als 14 jarige niet bijverdienen met een jobje?? Het maakt niet uit wat. Supermarkt, kledingzaak,of horeca en café Ik denk het beste horeca en café daar gaan afwassen ofzo dat brengt het meeste op denk ik. Maar hoeveel uur mag ik werken per dag,per week,per jaar?? Hoeveel mag ik maximaal verdienen vooraleer mijn kindergeld wordt afgepakt?? en het belangrijkste eigenlijk: mag ik al gaan werken?? of wordt dit aangezien als kinderarbeid?? zoals ik al zei is de reden dat ik een gaming room wil maar ook omdat ik al wat geld wil voor later. (Ik krijg geen zakgeld, ik begrijp dit wel want we zijn met 6 thuis en mijn mama werkt niet) Ps:Ik woon in Belgie. Alvast bedankt!! grts Pc-Freak |
Ik ben zelf op mijn 14e op de markt gaan werken als zaterdagbaantje. Veel ander werk mag je nog niet doen als 14-jarige (behalve folders of kranten lopen) en het verdient niet slecht. Met zo'n baan werk je vaak de hele zaterdag, maar ja kan ook een baantje voor een paar uur in de week zoeken, zoals bijvoorbeeld oppassen of folders lopen.
|
Hoi, ik weet niet hoe het in België is maar hier moet je 15 jaar zijn voor een bijbaantje. Wat je mss kunt doen is een briefje ophangen bij de supermarkt om klusjes te doen bv boodschappen doen, auto wassen, oppassen, honden uitlaten etc. Succes!(y)
|
Ik heb de woonkrant gelopen. Dat is beter te doen dan folders omdat je die toen nog moest vouwen (tegenwoordig zit haast alles in plastic geloof ik als je het krijgt dus dan is het ook minder werk, maar ook minder betaald). Ik vond het wel relaxed. Je kan je eigen tijd enigszins indelen en je bent lekker buiten en in beweging. Ik heb ook veel opgepast.
|
Citaat:
|
Citaat:
alvast bedankt |
Citaat:
toch bedankt en ga het zeker in mijn achterhoofd houden (als men dit zo zegt :)) grts Pc-Freak |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze hebben dit blijkbaar niet on belgie :'(
bron: http://forum.scholieren.com/archive/...t-1474465.html |
Maar is die streekkrant dan geen optie?
|
bij ons komt en een man de weekkrant met daarin alle reclames rondbrengen moet ik dit aan hem vragen??
|
Ik ben bang dat je voor vaste baantjes de grotere bedrijven wel kunt vergeten, die gaan geen personeel onder de minimum leeftijd aannemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
maar dacht dat ik meer opties had dan de krantenwijk ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
grts Pc-Freak |
Succes en laat maar weten of het lukt :)
|
Citaat:
|
Het is denk ik alleen maar goed als je op jonge leeftijd al leert om te werken voor je eigen geld. Zeker als je een doel hebt waarvoor je wilt sparen. Ik denk dat je ouders dat alleen maar zullen stimuleren. Ik weet niet precies hoeveel tijd die krant kost (dat zou je ook kunnen vragen aan die man) maar vaak zijn de tijden waarop je mag bezorgen wel flexibel en als het druk is met school is het ook wel fijn als je tussendoor even een frisse neus kan halen vind ik altijd.
|
Citaat:
|
Je kunt ook voor in de zomervakantie kijken of je kunt gaan bessenplukken of lelies koppen ofzo. Dat is niet voor langere tijd maar als je een paar weken flink werkt heb je toch een leuk bedrag binnen ;)
|
Beste PC-Freak,
In Nederland mag je vanaf je 13e officieel werken, maar er gelden wel regels over wat je mag doen en hoeveel je mag werken. Voor iemand van 14 gelden deze regels: - Op een schooldag mag je niet meer dan 2 uur werken. - Op zaterdag mag je niet meer dan 7 uur werken. - Op zondag mag je niet werken. - Per week mag je niet meer dan 12 uur werken. - In de vakantie mag je niet meer dan 7 uur per dag werken en niet meer dan 35 uur per week. - Je mag alleen werken tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds. - Je mag alleen lichte werkzaamheden doen. Bijvoorbeeld folders rondbrengen, oppassen, helpen in een winkel, fruit plukken etc. - Je mag geen zelfstandige werkzaamheden doen, alleen helpen. Kijk voor meer informatie hierover op: http://www.nibud.nl/?id=1782 Dit zijn echter regels die gelden voor Nederland en ik weet niet hoe het in België zit. Je zou bij het ministerie kunnen opzoeken/navragen hoe het zit! Succes! |
Citaat:
toch bedankt voor je reactie!! grts Pc-Freak |
Citaat:
ik denk dat het nie veel zal schelen met belgie dus zal er wel gebruik van maken!! grts Pc-Freak |
Je kan ook lekker appels plukken op de kinderbeuuurderij ;) hehe
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16. |