![]() |
Forumdebat: Frikandel VS Kroket
Forumdebat: Frikandel VS Kroket.
LEES DIT EERST! Hallo! Welkom bij dit forumdebat. Hier wil ik graag de discussie voeren over wat jullie nou de betere snack vinden; de frikandel of de kroket. Als je reageert, zorg dat je enkele punten duidelijk vermeld. Zorg dat dit TEN MINSTE in je reactie staat: - Je favoriete snack; - Wat de ene snack beter/lekkerder maakt dan de ander; - Op welke manier heb je de snack het liefste geserveerd (op een broodje, met uitjes, mayonaise?); - Wat je zegt als iemand voor een automaat staat en niet weet of hij een frikandel of kroket moet pakken, en met welke redenering erachter. Ik hoor het graag van jullie. Dit debat wil ik graag op hoog niveau uitvoeren, en daarom zal ik deze hier en op meerdere forums posten. |
Frikadel IS de betere snack, groetjes.
|
Perenijsje natuurlijk
|
Kroket, want crunchy buitenkant en zachte binnenkant. En je kan het zo lekker squishen tussen een broodje. En je hebt er zoveel verschillende varianten van.
Broodje satekroket met mayo mmmm. |
Zonder twijfel is de frikandel SUPERIEUR.
De frikandel biedt een ongelofelijke smaak, we kunnen het bijna tot een delicatesse rekenen. Immers zijn wij, Nederlanders, een van de weinigen op deze wereld met dit heerlijke product. De smaak is veel voller dan die van de kroket. Het liefste heb ik de goede oude frikandel speciaal. Want met zo een titel als "speciaal", dan moet het wel enorm goed zijn. En als iemand zo voor een automaat staat zeg ik vooral; pak die frikandel! De frikandel is veel makkelijker te eten dan de kleffe kroket. |
Kroket, want lekkerder.
|
Kroket (liefst met mosterd), want krokante buitenkant en lekkere vulling. In tegenstelling tot frikandel: slap en altijd met een nasmaak die me doet denken aan de geur van bedorven gehakt. En dat blijft dan ook nog uren in je mond hangen, gatver. En ik was net zo lekker aan het internetten. Nou dan ga ik maar slapen.
|
Frikadel, want zo lekker
|
Kroket, want die is zonder garnituur/saus nog lekker en smeuiig en krokant. En doorgaans van betere kwaliteit dan een frikandel, wat eigenlijk gewoon samengeperst slachtafval is.
Een frikandel zonder ketchup/curry is gewoon een droge staaf vlees. Maar een goede frikandel speciaal gaat er ook wel in. |
Citaat:
|
Kroket, want daarmee kan je eindeloos variëren wat de inhoud betreft (Y)
|
De Ribster, de wildste snack van het westen.
|
Een kroket, want daar kun je de inhoud uitscheppen met je patat. Dat kan niet met een frikandel. Ik vind frikadellen ook gewoon goor smaken.
Kroketten eet ik alleen als het een kalfskroket is. En niet die van Van Dobben want daar zitten gore stukjes in waar ik misselijk van word omdat ik denk dat het stukken rat of hond zijn. |
Citaat:
OT: Kroket, ok? Doei. |
Citaat:
|
Krijg hier gvd honger van.
|
Citaat:
|
Kroketje, maar dan moet Lois eerst goed blazen.
|
Frikandel op een bolletje met een plakje kaas en mayo.
|
- Je favoriete snack;
Kroket - Wat de ene snack beter/lekkerder maakt dan de ander; Knapperige korst, lijkt op de bitterbal, er zijn verschillende varianten waardoor het nooit saai is. Zelfs garnaalkroketten zijn mogelijk. Garnaalfrikandellen ken ik niet. - Op welke manier heb je de snack het liefste geserveerd (op een broodje, met uitjes, mayonaise?); Kroket met patat. Er hoeft geen brood of andere troep bij. Een losse kroket is al verrukelijk. Er is geen klodder mayonaise en dergelijke nodig om het lekker te maken. - Wat je zegt als iemand voor een automaat staat en niet weet of hij een frikandel of kroket moet pakken, en met welke redenering erachter. Dag meneer/mevrouw. Neem jij maar een frikandel, dan neem ik de kroket. Redenering: meer lekkers voor mij dan voor anderen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De argumenten voor de kroket vind ik voorlopig sterker dan die voor de naakte, monotone frikandellen. |
De kroket is uitgevonden door de kok van Lodewijk XIV, de frikandel door een of andere slagersknecht uit Dordrecht. Dat hoeft niet per se veel te zeggen, maar dat doet het in dit geval wel; de kroket is een serieuze culinaire uitvinding, vrij uniek in het vleeslandschap door de combinatie van krokante korst en zachte ragout, en je kunt er bovendien eindeloos mee variëren. Een frikandel gewoon een saaie staaf vlees.
De vergelijking vind ik dan ook geen goede; het zijn hapjes van totaal andere orde. |
- Je favoriete snack;
Kroket - Wat de ene snack beter/lekkerder maakt dan de ander; Frikandel is grijs aan de binnenkant ofzo :') Kroket is krokant aan de buitenkant en de ragout is altijd lekker. - Op welke manier heb je de snack het liefste geserveerd (op een broodje, met uitjes, mayonaise?); Gewoon kroket, zonder saus of broodje of uitjes. - Wat je zegt als iemand voor een automaat staat en niet weet of hij een frikandel of kroket moet pakken, en met welke redenering erachter. De kroket, want de combinatie van krokant randje en zacht ragout is een streling voor de tong. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |