![]() |
slechte band met vader
Hallo,
Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik heb echt een slechte band met mijn vader. Het enige wat hij kan doen is chagrijnig zijn, niet alleen tegen mij, ook tegen mijn zusje. Het verschil tussen ons is alleen dat ik het mij ontzettend kan aantrekken. En mijn zusje veel makkelijker daarin is. Nu heb ik sinds kort. Een ontzettend lieve vriend, maar ook als hij er is dan kan mijn vader niet normaal doen. Hij staat om de kleinste dingen te vloeken en te chagerijnen.gisteravond ook al. Hij was boos om een klein dingetje en dan zeg ik dat hij niet zo overdreven moet reageren, en dan krijg ik weer de wind van voren. Vervolgens loopt hij boos naar boven en ben ik helemaal overstuur. Ik schaam mij gewoon voor mijn vader. Bij mijn moeder hoef ik dit ook niet te zeggen want die is er zelf ook klaar mee en zegt elke keer je gaat t zelf maar oplossen met je vader ik bemoei mij er niet mee. Gelukkig is mijn vriend ontzettend lief voor mij op zo'n moment, maar het is gewoon niet leuk om dat zo mee te maken.ik wil niet dat hij elk weekend mee maakt hoe chagerijnig mijn vader is. Ik zit gewoon met Mijn handen in mijn haren omdat ik niet meer weet wat ik er mee aan moet. iemand tips, of zelf zoiets mee gemaakt? |
Is er misschien een reden dat je vader altijd zo chagrijnig is? Is hij erg moe of kan hij slecht tegen veranderingen? Mijn vader heeft asperger, en dat hebben we jarenlang niet geweten, als klein meisje dacht ik dat mijn vader gewoon altijd boos en chagrijnig was. Nu begrijpen we dat hij met sommige situaties gewoon geen raad wist en daarom zo reageerde. Mijn vader heeft nu een diagnose, heeft gesprekken hierover gehad, en nu gaat het stukken beter (Y)
Ik suggereer niet dat jouw vader datzelfde heeft, maar door te achterhalen wat de oorzaak van zijn slechte humeur is kan je er op een rustig moment over in gesprek gaan. Als jullie weten waardoor hij chagrijnig is kunnen jullie er misschien ook beter mee om leren gaan. |
Zo is mijn vader ook, ik negeer hem soms maar dan word hij nog bozer. Als hij in de buurt is probeer dan voorzichtig te zijn probeer geen fouten te maken, maar dat is ook niet echt een goede optie. Misschien moet je vader psychologische hulp zoeken of kalmeermiddelen gebruiken
|
Lekker gemakkelijk van je moeder wel, "los het zelf maar op ik bemoei me er niet mee" tegen een kind zeggen :confused:
|
Misschien zijn haar ouders gescheiden?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16. |