![]() |
Een kinderpardon & vluchtelingen; Nederland is al niet zo groot!
Welke (minderjarige) vluchteling mag er nou wel en welke mag er nou niet in Nederland blijven. Dit is iets wat zich al jaren afspeelt in de media, politiek, maar ook onder de mensen. De een vindt dat kinderen onder de 18 en al langer dan vijf jaar in Nederland verblijven, niet terug mogen worden gestuurd naar hun land van afkomst en de ander vindt dat deze kinderen ook terug moeten naar dit land net zoals de meerderjarige. Nu is er het ‘Kinderpardon’. Een regel voor deze kinderen waar veel ophef over is. Ervan uitgaand dat iedere lezer op de hoogte is van de situatie omtrent vluchtelingen in Nederland, spreken we hier graag onze mening over uit.
Nederland is qua oppervlakte een relatief klein land. Ondanks dit wonen er 17 miljoen mensen in het land en dit maakt Nederland, na Malta het dichtst bevolkt van de EU. Tevens behoort onze Benelux tot de dichts bewoonde regio’s ter wereld. Deze overbevolking heeft vele gevolgen waaronder een schadelijk effect op het milieu. Grote hoeveelheid mensen moet worden voorzien van brandstof, energie, water enzovoort. Deze mensen betalen wel belasting, echter zijn wij van mening dat dit niet opweegt tegen de negatieve gevolgen van o.a. het uitputten van de aarde. We begrijpen dat mensen die het moeilijk hebben in eigen land, het ambiëren om in Nederland een bestaan op te bouwen. Dit heeft Nederland lang geaccepteerd maar gaan we net zo lang door totdat de bronnen op zijn? Het verplaatsen van mensen van mindere plekken naar plekken waar goede kansen worden geboden is niet de oplossing. Waar je moet beginnen is bij de oorzaak van het probleem, namelijk wáarom al die mensen in eigen land niks te bieden krijgen. Oorlogen? Armoede? Waar het op neer komt is dat wij niet voor altijd ons land open kunnen laten staan voor mensen uit het buitenland. Ook als het om kinderen gaat. We zijn niet een groot land, en hebben niet oneindige bronnen die het bestaan mogelijk maken. Laat de mensen maar in hun eigen land blijven of anders in andere (grotere) landen hun toevlucht zoeken. |
Wat is precies je probleemstelling? Dan kunnen andere forumgebruikers daar op reageren en zo een discussie starten. Alleen een mededeling met jouw mening erin is zonder een probleemstelling een beetje mager om een eigen topic te hebben. Met een probleemstelling voorkom je ook dat mensen onnodig op details uit jouw bericht ingaan.
|
Ben je wel eens buiten de randstad geweest?
|
Citaat:
Maar dan is er voor 99,98% niet genoeg werk, geld, water en eten voor een Westerse levensstandaard waar iedereen die hier woont volgens de huidige regering recht op heeft. We moesten maar weer eens emigratie propaganderen zodat hier weer wat lucht in de economie komt. Helaas zijn het vaak de kapitaalkrachtigen of ondernemenden die zo'n stap aandurven waardoor er een lege kluis achterblijft. |
In welk opzicht is Nederland "overbevolkt"? Je hebt het over het milieu, maar de vervuiling valt in Nederland reuze mee en neemt alleen maar verder af door o.a. schonere auto's. Eten, water en brandstof zijn er allemaal ruim voldoende. Je kaart simpelweg problemen aan die niet bestaan. Dit nog los van het feit dat de bevolking in Nederland, ook inclusief immigratie, vrij stabiel is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De werkloosheid is stabiel en mijn pensioen is dit jaar weer gewoon geïndexeerd. Ik herken me niet in het beeld dat je schetst, hookee.
|
Ik heb er juist 5% salaris bijgekregen omdat het zo goed gaat met mijn pensioenfonds. Of bedoel je dat er een boekhoudkundige truc is uitgehaald deadlock? Ja dat maar maakt niet uit want ook al is het een truc het is een veel betere manier van berekenen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sowieso is het beter voor beide landen als de mensen in hun eigen land blijven, juist in tijden van armoede of crisis.
|
Citaat:
De werkloosheid is inderdaad stabiel aan het stijgen, met een afvlakker hier en daar... |
Citaat:
Als je de horizon wat langer pakt is de werkeloosheid de laatste jaren wel gestegen, ik wilde maar laten zien dat het ergste voorbij is. |
Oh, even snel zoeken leert dat een paar grote pensioenfondsen wel degelijk de pensioenleeftijd verhoogd hebben per 1-1-2014, mijn pensioenfonds is weer eens een uitzondering. :o Die fondsen waar ik het zo snel van zoek, hebben of de premie verlaagd (ABP) of de pensioenuitkering verhoogd (PFZW), dus het is niet alsof de deelnemer echt meer betaalt voor minder pensioen.
|
ABP All The Way :cool:
|
Citaat:
Kinderen die al langer dan vijf jaar in Nederland zijn en dan terug sturen naar land van afkomst? Dit is echt niet humanisch! |
Humanisch :D En dat is dan 20 :D En dan ook nog de post die ze quotte niet snappen :')
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb geen probleem met een handjevol vluchtelingen, de ervaring is echter dat daar na een aantal jaar een hele groep familieleden en vermeende familieleden achteraan komt. |
En dat zeggen politici en hookee en dat zijn experts op het gebied van de kinderpsyche. Zonder een graad daarin kan je tenslotte niet voor de PVV in het parlement komen. Dat die rare hulpverleners en mensen die er voor gestudeerd hebben het tegenovergestelde zeggen is een links complot natuurlijk.
|
Citaat:
|
Wat is dat nou voor onzin :D Alsof het niet gigantisch leuk kan zijn om naar een ander land te gaan om daar te gaan wonen en werken.
|
Hahahahaha wtf wat een gigantische bullshit. Ja, ik zit echt dagelijks te huilen omdat ik in het buitenland woon, hookee. En ik veroorzaak allemaal trauma's bij de lokale bevolking.
|
Bedoelt hookee niet gedwongen (bv politieke) vluchtelingen? Kan me voorstellen dat het niet echt fijn is huis en haard te moeten achterlaten vanwege je mening.
|
Het was "merely" een zacht-sarcastische reactie op deadlock dat kinderen onder de 6 (volgens hulpverleners en mensen die ervoor gestudeerd hebben) levenslange traumatische gevolgen hebben om te verhuizen naar een ander- of moederland.
|
Ik ben voor mijn zesde naar een ander land verhuisd :lisa: wat is precies de definitie van moederland? Ik denk dat ik mijn moederland toen verlaten heb :lisa:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thuisland_(begrip) tering, ik heb echt geen idee wat nou precies mijn moederland zou moeten zijn. Sorry, heel andere discussie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja klopt! En dat beweer ik nog steeds :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40. |