![]() |
Discrimineer jij?
Discriminatie, we worden er allemaal moe van, maar toch doen we er allemaal aan mee.
Stel: Je spreekt een voorbijganger aan en vraagt hem: “ Ben jij iemand die een ander zou discrimineren?” Bijna iedereen zal zeggen: “Nee, dat doe ik niet”. En vervolgens kijken ze je schreef aan. Je zal toch bijna denken dat het een sociaal gewenst antwoord is. Weinig mensen staan er dan ook bij stil, maar we discrimineren allemaal. |
Ik discrimineer iedereen die niet mij is.
|
Nee. Discriminatie is voor negers.
|
Ik ben niet in een positie om te discrimineren.
|
Volgens mij doet iedereen aan "hokjes", waar je iemand op het eerste gezicht beoordeelt aan uiterlijk en (verwacht) gedrag.
Als ik uit twee gelijkwaardige personen moet kiezen, kies ik voor de persoon die het meest dicht bij mezelf staat. Ik word daar helemaal niet moe van. |
Iemand in een hokje zetten is niet hetzelfde als discrimineren.
|
Dat klopt, maar daar begint het wel mee; zwart, punker, vrouw, gelovig, klein, roodharig etc. Vervolgens gaan we daar naar handelen.
|
Ik weet niet of ik discrimineer. Ik ben er wel achter gekomen dat ik werd/word gediscrimineerd zonder dat zowel degene die het deed als ik het doorhad. Wordt jullie ook altijd gevraagd waar je vandaan komt als je een nieuw persoon leert kennen? En dat als je dan zegt waar dat is dat ze dan vragen waar je ECHT vandaan komt? En als je dan weer antwoordt met je Nederlandse geboorteplaats dat ze dan vragen 'nee, waar kom je echt vandaan' of 'waar komen je ouders vandaan'. En als je met diezelfde geboorteplaats antwoordt dat ze je dan aankijken alsof je dom bent. Mijn blanke vrienden overkomt dit nooit. Ik wordt dus anders behandeld puur vanwege mijn uiterlijk. Dit is discriminatie. Niet perse slecht bedoelde discriminatie maar het is het wel.
Of mensen die zeggen 'jij vindt 25 graden natuurlijk helemaal niet warm'. Dit soort dingen worden ook nooit tegen mijn blanke vrienden gezegd. Mensen noemen mij ook vaak allochtoon zonder te weten waar mijn ouders zijn geboren. Ook dit hebben mijn (allochtone) blanke vrienden niet. Aangezien zo ontzettend veel mensen mij discrimineren zonder het door te hebben zal ik vast ook wel discrimineren zonder het door te hebben. |
Discrimineren is niet hetzelfde als vooroordelen hebben.
|
Citaat:
|
Ik heb wat berichten verwijderd, dit topic kan verder zonder specifieke "stereotype" voorbeelden.
Àls je het al nodig vindt een ironische- of sarcastische opmerking te plaatsen, plaats deze dan met een bijpassend icoontje. |
Ja natuurlijk, ik heb net nog een broodje gezond gediscrimineerd!
|
Ik denk dat iedereen weleen discrimineert, zelfs de heilige boontjes hier :)
|
Citaat:
|
Citaat:
:')) |
Iedereen discrimineert(enige 'iedereen' uitspraak die mag)
|
ik discrimineer niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja en geilheid kan ook leiden tot bepaald gedrag.
|
Citaat:
|
Discriminatie is de mens eigen, daar hij zijn eigen 'ras' prefereert boven anderen om te zorgen dat dit 'ras' voortleeft. Op deze wijze zijn wij geevolutioneerd en door middel van deze methode hebben wij kunnen overleven. Ik zie persoonlijk geen reden om deze instinctieve neiging te onderdrukken onder het mom van de omarming van multiculturalisme of politiek correctheid. Dus ja, ik discrimineer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik discrimineer voor de grap, vaak is het makkelijk om zo aandacht te krijgen ;)
|
Citaat:
|
https://implicit.harvard.edu/implicit/netherlands/
Zo weet je of je onbewust discrimineert |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
vanaf de eerste nanoseconde net als jij
|
Citaat:
Ik heb veel liever dat mensen gewoon nooit onbeleefd proberen te zijn verder vind ik dat je beledigd voelen (lange teentjes hebben) je eigen schuld is en dat niks daarin wangedrag excuseert en dus verboden zou moeten zijn i.p.v. beledigen... en daarin ligt fundamenteel volgens mij het probleem bij mensen... De egotjes... |
Citaat:
Dat hele nationalisme is gewoon verzet tegen onvermijdelijke zaken, |
Het ligt of je rechtstreeks discrimineerd
|
Citaat:
|
Discrimineer jij?:
Jaah tuurlijk elke dag, met een lach |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39. |