![]() |
Van EM profiel naar NG profiel veranderen
Hallo allemaal. Ik zal me even voorstel. Ik ben Adnan en zit in havo 4. Vorig jaar heb ik als profiel EM gekozen. Nu zijn we aan het einde van het jaar en ik weet nu wat ik echt wil studeren later. Het probleem is alleen dat ik dat niet kan doen met mijn EM profiel. Ik wil namelijk de geneeskunde gaan studeren. Ik zat te denken om mijn profiel nog te veranderen en dat ik in de zomervakantie de vakken scheikunde, biologie en NLT zou kunnen inhalen zodat ik het 5e jaar zou kunnen instromen bij NG. Ik ben nu dus alleen bang dat dat niet gaat lukken omdat ik te weinig tijd heb en omdat ik niet weet van wie ik bijles kan krijgen in de vakantie. Een groot dilemma dus :s. Ik hoop dat jullie advies voor mij hebben zodat ik weet wat ik het beste kan doen.
|
Het beste advies is denk ik om met je mentor te gaan praten over je plannen en te kijken wat er nog mogelijk is. Dat zal wellicht per school verschillen.
|
Citaat:
|
Als je geneeskunde wilt studeren, heb je sowieso een vwo-diploma nodig. Dat betekent dat je na je havo diploma nog 2 jaar VWO moet gaan doen. Dat is mooi, want dat betekent dat je tijd zat hebt om jezelf bij te spijkeren op het gebied van scheikunde, biologie en NLT. Ik ben het helemaal eens met daantje: zorg dat je je mentor te pakken krijgt, die kan je vertellen wat voor jou de beste weg is.
Even uit nieuwsgierigheid: hoe ben je zo ineens op geneeskunde gekomen? |
Citaat:
|
Is het al gelukt?
zo niet succes nog!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52. |