![]() |
Wat vind jij een raar idee?
Wat vind jij nou echt een raar idee, ondanks dat het algemeen bekend/logisch is?
Ik vind het een raar idee dat, voor je de regen voelt, hij al bezig is met vallen. Al heel erg lang, zelfs. Dus als jij nog nietsvermoedend op de fiets zit, kan het best zijn dat boven je hoofd liters en liters water naar jou toe aan het vallen zijn. :lisa: KILO'S WATER en jij weet van niets |
Voorts vind ik het nog altijd een beetje vreemd dat de q eerder komt dan de t. Voor mijn gevoel moet de q voor de x, want dan heb je de rare letters allemaal samen op het einde.
|
Ik vind het een raar idee dat slechts 10% van het DNA in mijn lichaam van mij is. De rest van andere organismen...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het raar dat dingen min of meer goed geregeld zijn, ondanks het feit dat de wereld voornamelijk bevolkt wordt door klapjosti's.
|
Citaat:
|
Ik vind het raar dat mensen zo gelovig kunnen zijn in iets wat nooit bewezen is en zal worden.
|
Ik vind het raar dat mensen niet gelovig zijn, het staat toch allemaal in de bijbel :confused:
|
Ik vind het raar dat geloof bewezen moet worden
|
Oh en dat mensen seks hebben in de bedden die ik moet verschonen. Doe even niet.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het altijd een raar idee dat wij een stapel cellen cellen zijn die op een ronddraaiende rots zitten die om een reusachtige vuurbal heen draait.
|
Ik vind het een raar idee dat er wel buitenaards leven moet zijn haast.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inherent aan een geloof is dat het geloven is en niet bewijzen.
|
Gewoon niet komen doen alsof het de absolute waarheid is en dat je me gaat verbranden als ik niet geloof. Dan boeit het me niet.
|
Citaat:
|
als ik naar de maan kijk, en dan bedenk dat het geen mooi nachtlichtje is, maar een heel grote bal steen die heel ver weg is. Dat weet ik altijd wel natuurlijk, maar het voelt heel gek om het bewust te beseffen.
|
Dat we uit protonen en neutronen en elektronen zijn opgebouwd. Ik snap er niets van dat we bijeen blijven als lichaam.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het verschil is wat precies?
|
Ik bedoel of ze er bewijzen voor menen te hebben. In dit geval denken ze het.
Als ze bewijzen niet nodig achten, geloven ze het volgens de definitie hierboven. |
Beiden.
|
Dat het heelal oneindig is... En voor het geval het heelal wel eindig is, wat komt er dan?
|
Citaat:
|
Vreemde vergelijking.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En de vierde dimensie is tijd toch? Heb ooit een lesje over tien dimensies van een natuurkundige gehad. Heel interessant en ik begrijp het wel maar kan t niet navertellen. Iets met als je een poppetje op papier tekent dat ie in een tweedimensionale wereld leeft en hij dus de derde dimensie niet lan zien. Terwijl wij vanuit drie dimensies zo een stip voor z'n neus kunnen toveren. Voor dat platte poppetje os dat dan iets plotselings, iets magisch. Zo kan je vanuit de vijfde dimensie in de tijd reizen omdat je de tijdlijn kunt overzien en er willekeurig in kunt 'prikken'. En dat is dan wt je in de film donnie darko ziet. Het blijft lastig te begrijpen en met het heelal zie ik het ook nog niet helemaal voor me maar super interessante materie.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een Kauw/Panda is nooit te laat noch te vroeg, hij arriveert altijd op het juiste moment.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hm maar dan kunnen er meerdere bollen zijn, als goed is allen groter en groter worden.
Als 2 bollen dan contact met elkaar maken, wat dan? Zal wel ongevaarlijk zijn. Denk ik. |
Citaat:
|
Dat pizzadozen vierkant zijn, hoewel pizza's zoals wij ze kennen rond zijn.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19. |