![]() |
Hulp bij forum
Ik wil een forum ([PHPbb forum-link]) integreren op mijn website. Hoe doe ik dat. Hoeft niet perse dat forum te zijn maar iig zo'n soort forum
|
PHPbb is inderdaad wat je zoekt. Dit is zeg maar de basis van het forum wat je nu gebruikt. Dit is gewoon gratis de downloaden op https://www.phpbb.com/
Je moet dit op je webserver neer zetten, wat dingen instellen (zoek daarvoor even een tutorial oid met google) en dan zou het moeten werken. |
Ik zal het proberen met fillezilla
|
Als je een webhost hebt hebben ze vaak een auto installer waarmee je automatisch gratis forum software kan installeren zoals phpbb.
|
Ja ik probeerde het maar snap t niet
|
En wat snap je dan niet?
|
Het 'moeilijkste' is even de database instellingen invullen. Daarvoor moet je een webhost / server hebben en toegang tot een MySQL database.
|
Ik heb toegang tot een mysql database maar moet dat een andere zijn dan de website?
|
Je vind hier een handleiding.
In het kort: phpbb zipje downloaden, deze uitpakken, map php3 hernoemen naar bijvoorbeeld "forum", mapje forum uploaden naar je webserver, rechten op de map geven, databaseje opzetten en dan met je browser een instelpagina openen, invullen en uitvoeren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53. |