Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Mijn beste vriendin met een probleem (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1891604)

Linniee 02-06-2014 13:02

Mijn beste vriendin met een probleem

Hai,

Een van me beste vriendinnen heeft een probleem,
Ze heeft een vriendje waar ze heel veel van houd maar wil ook kunnen klote met andere jongens. Ze wil het niet uitmaken want ze denk dat ze er spijt van zal krijgen. Zij en haar vriend hebben 8 maanden.

Heeft iemand een idee wat ze moet doen? (of een tip ofzo)

Pleasss reageer

Reverend 02-06-2014 13:19

Direct uitmaken natuurlijk want ze is niet verliefd op haar vriendje.

Stefan B 02-06-2014 15:50

Reverend heeft gelijk. Als ze de behoefte heeft met andere mannen uit te gaan, om het maar even netjes te zeggen, voelt ze zich niet echt aangetrokken tot haar huidige vriend. Als ze het niet wil uitmaken moet ze dat niet doen, maar dan is het voor haar vriend wel zo respectvol als ze niet met andere jongens "kloot".

JustTalk 02-06-2014 16:11

Citaat:

Linniee schreef: (Bericht 33591853)
Een van me beste vriendinnen heeft een probleem,
Ze heeft een vriendje waar ze heel veel van houd maar wil ook kunnen klote met andere jongens. Ze wil het niet uitmaken want ze denk dat ze er spijt van zal krijgen. Zij en haar vriend hebben 8 maanden.

"Ze wil ook kunnen klote met andere jongens" ? Verduidelijk. Wat bedoelt ze daar precies mee ? Seks ? Flirten ? Vriendschap ? Contact ?

Als ze die andere dingen ook wilt, zou ze dat best eens met haar vriendje bespreken. Staat die daarvoor open ? Of niet ? Waar ligt zijn grens ? Waar ligt haar verlangen ?

"De vrijheid van de één begint waar de vrijheid van de ander eindigt"

Groetjes,
JustTalk

Linniee 02-06-2014 16:13

Citaat:

Stefan B schreef: (Bericht 33591906)
Reverend heeft gelijk. Als ze de behoefte heeft met andere mannen uit te gaan, om het maar even netjes te zeggen, voelt ze zich niet echt aangetrokken tot haar huidige vriend. Als ze het niet wil uitmaken moet ze dat niet doen, maar dan is het voor haar vriend wel zo respectvol als ze niet met andere jongens "kloot".

Zoiets zei ik ook al tegen haar maar dan zegt ze weer ik ben bang dat ik er spijt van krijgt enz. maar jullie zeggen dus dat als ze liever wil "klote" dat ze het beter kan uitmaken?

@Reverend
@Stefan

Linniee 02-06-2014 16:15

Citaat:

JustTalk schreef: (Bericht 33591920)
"Ze wil ook kunnen klote met andere jongens" ? Verduidelijk. Wat bedoelt ze daar precies mee ? Seks ? Flirten ? Vriendschap ? Contact ?

Als ze die andere dingen ook wilt, zou ze dat best eens met haar vriendje bespreken. Staat die daarvoor open ? Of niet ? Waar ligt zijn grens ? Waar ligt haar verlangen ?

"De vrijheid van de één begint waar de vrijheid van de ander eindigt"

Groetjes,
JustTalk

Gwn van alles. Behalve seks.

JustTalk 02-06-2014 16:19

Citaat:

Linniee schreef: (Bericht 33591926)
Gwn van alles. Behalve seks.

Als dat voor die vriend ok is. Wat is dan het probleem ?
Dat je vriendin eens met haar vriendje daarover begint te praten. Is dat zo moeilijk, om te doen ? ;)

Ik weet het antwoord niet.
Ik ben die vriend niet.

Groetjes,
JustTalk

Linniee 02-06-2014 16:22

Citaat:

JustTalk schreef: (Bericht 33591942)
Als dat voor die vriend ok is. Wat is dan het probleem ?
Dat je vriendin eens met haar vriendje daarover begint te praten. Is dat zo moeilijk, om te doen ? ;)

Ik weet het antwoord niet.
Ik ben die vriend niet.

Groetjes,
JustTalk

Als ze samen zijn dan hebben ze het altijd super gezellig maar via app bijv. is alleen maar ruzie..

JustTalk 02-06-2014 16:31

Citaat:

Linniee schreef: (Bericht 33591943)
Als ze samen zijn dan hebben ze het altijd super gezellig maar via app bijv. is alleen maar ruzie..

Praat dit dan uit. Leer water in elkaars wijn te doen. Meeste ruzies ontstaan, doordat men het verschil (het anders zijn tov zichzelf, of de vrijheid van de ander) niet goed kan verdragen (mee omgaan). Je kan daarover praten. OPEN praten. Niet oordelen en in verwijten vallen.

Leer luisteren naar elkaar. Turk February kan dat bv redelijk goed hier op het forum. Luisteren. Zo moeilijk is dat niet. Iedereen kan het leren. Als je daarin zin hebt. Voor mij moet en hoeft daarin niets.

Groetjes,
JustTalk

Linniee 02-06-2014 16:45

Citaat:

JustTalk schreef: (Bericht 33591951)
Praat dit dan uit. Leer water in elkaars wijn te doen. Meeste ruzies ontstaan, doordat men het verschil (het anders zijn tov zichzelf, of de vrijheid van de ander) niet goed kan verdragen (mee omgaan). Je kan daarover praten. OPEN praten. Niet oordelen en in verwijten vallen.

Leer luisteren naar elkaar. Turk February kan dat bv redelijk goed hier op het forum. Luisteren. Zo moeilijk is dat niet. Iedereen kan het leren. Als je daarin zin hebt. Voor mij moet en hoeft daarin niets.

Groetjes,
JustTalk

Ik zal dit haar laten lezen en Bedankt voor uw/je hulp

Btw iedereen bedankt die hier in heeft gereageerd.
(y)

Reverend 02-06-2014 16:58

Citaat:

Linniee schreef: (Bericht 33591922)
Zoiets zei ik ook al tegen haar maar dan zegt ze weer ik ben bang dat ik er spijt van krijgt enz.

Dat is haar probleem.
Citaat:

maar jullie zeggen dus dat als ze liever wil "klote" dat ze het beter kan uitmaken?
Waarom zou je een relatie hebben als je met anderen wilt aanpappen? Je vriendin is helemaal niet verliefd, het beste dat je kan zeggen is dat ze voortaan niet zomaar vriendjes moet nemen.

JustTalk 02-06-2014 17:24

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33591971)
Waarom zou je een relatie hebben als je met anderen wilt aanpappen? Je vriendin is helemaal niet verliefd, het beste dat je kan zeggen is dat ze voortaan niet zomaar vriendjes moet nemen.

Waarom zou je geen contact met andere mensen meer mogen hebben, omdat je in een relatie zit ? Dan sluit je jezelf op in die 'ware' (die uiteindelijk misschien een gedrocht voor je wordt).

Psychologisch is dit niet heel gezond. Natuurlijk moeten er afspraken gemaakt worden, wat enkel samen kan/mag en wat (eventueel) apart. Vrijheid geven is een stuk vertrouwen schenken (dat misbruikt kan worden). Geen vrijheid (aan elkaar) schenken, is op elkaars lip gaan leven. Daar komen alleen maar vodden van. Tenzij de één als de schoothond van de ander door het leven kan en wil gaan.

Als je vriendin dat gesprek met haar vriend gehad heeft, laat eens horen, hoe dat liep, wil je.

Succes!

Groetjes,
JustTalk

Reverend 02-06-2014 17:40

Citaat:

JustTalk schreef: (Bericht 33591988)
Waarom zou je geen contact met andere mensen meer mogen hebben, omdat je in een relatie zit ? Dan sluit je jezelf op in die 'ware' (die uiteindelijk misschien een gedrocht voor je wordt).

Waar zeg ik dat ze geen contact met andere mensen mag hebben? En waarom heb je het over de 'ware'?

Wel lezen.

Linniee 02-06-2014 21:29

Laatmaar ze heeft het uitgemaakt :P

Scirocco 02-06-2014 21:36

En ze leefden nog lang en gelukkig. Einde verhaal!

hookee 03-06-2014 06:27

Nu kan ze natuurlijk ook gewoon nog met haar ex "kloten", misschien nog spannender ook.

Elin3 03-06-2014 07:15

Citaat:

Linniee schreef: (Bericht 33592152)
Laatmaar ze heeft het uitgemaakt :P

Ik neem aan dat het topic op slot kan?

Miss.Jazz. 03-06-2014 08:44

Het lijkt wel een beetje veel op het topic over jezelf...

Linniee 03-06-2014 17:20

Citaat:

Miss.Jazz. schreef: (Bericht 33592286)
Het lijkt wel een beetje veel op het topic over jezelf...

Nee dat is het echt niet~!!

Linniee 03-06-2014 17:20

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33592264)
Ik neem aan dat het topic op slot kan?

Ja dat kan :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.