Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Toffe enquête over treinreizen! (Bachelorscriptie) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1891625)

Liampie 02-06-2014 22:30

Toffe enquête over treinreizen! (Bachelorscriptie)

Goeienavond!

Ik ben momenteel mijn bachelorscriptie aan het schrijven, en een enquête maakt hier een deel van uit. Nu heb ik in totaal al heel wat respondenten geronseld, maar enkele groepen mensen zijn nog wat ondervertegenwoordigd, waaronder mensen onder de 20. Vandaar dat ik hier ben dus! Het is geen hele lange enquête, er zijn geen verplichte open vragen, er worden geen heel persoonlijke vragen gesteld, en je maakt me er erg blij mee als je hem invult!

Ik studeer trouwens Planologie aan de Universiteit van Amsterdam. De scriptie gaat over de beleving/ervaring/perceptie van treinreizen. Begrippen als reistijd, reiskosten en weet ik veel wat zijn zo erg uitgekauwd, maar de 'reisbeleving' is nog een redelijk onderbelicht iets. Dat is dus even kort door de bocht het doel van mijn onderzoek. En het invullen van de enquête helpt daarbij. :)

Eén belangrijk dingetje: omdat de enquête gaat over treinreizen is het belangrijk dat je zelf ook regelmatig met de trein reist. Dat is een criterium voor deelname aan de enquête.

De enquête vind je hier:
http://www.thesistools.com/web/?id=412613

Als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik het graag, ik zal hier de komende dagen nog wel terugkomen. Als je vragen hebt over mijn opleiding in het algemeen, omdat je zelf worstelt met je studiekeuze ofzo, dan wil ik daar ook best antwoord op geven als tegenprestatie. :)

Alvast bedankt!

Korpiklaani 03-06-2014 01:33

Ingevuld ;)

Penolopepop 03-06-2014 09:25

Done!

Liampie 03-06-2014 10:49

Dankjulliewel, ...

Citaat:

Korpiklaani schreef: (Bericht 33592248)
.

...en complimenten voor de Alestorm signature! *O*

Little Phoebe 03-06-2014 17:12

Ingevuld!

Trimm Trabb 03-06-2014 20:32

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 33592812)
Ingevuld!

Je bent te oud joh! :p

Little Phoebe 03-06-2014 22:09

Er staat 'waaronder mensen onder de 20', mijn leeftijd stond er gewoon bij in de enquête :nono: het oude lijk noemt mij oud, nou wordt ie mooi! :p

Penolopepop 04-06-2014 06:25

:D
Andere leeftijd invullen en klaar!

Sarah 04-06-2014 13:21

Citaat:

Penolopepop schreef: (Bericht 33593090)
:D
Andere leeftijd invullen en klaar!

Geen andere leeftijd invullen, dan verpest je de onderzoeksresultaten!
Nee TS zegt ook gewoon dat ze allerlei invullers zoekt, alleen vooral mensen van onder de 20.

Liampie 04-06-2014 16:02

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 33593311)
Nee TS zegt ook gewoon dat ze allerlei invullers zoekt, alleen vooral mensen van onder de 20.

'Ze'? Kom ik zo vrouwelijk over?:facepalm: :P

Maar inderdaad, ik kan iedereen goed gebruiken. Alleen is een 20-minner op dit moment meer waard dan een 20-plusser. :)

Iedereen wederom bedankt voor het invullen! De enquête blijft nog eventjes openstaan, dus als je hem nog niet hebt ingevuld kan dat alsnog!

Sarah 04-06-2014 16:25

Eh ik heb het denk ik aangenomen op basis van een nickname die op -ie eindigt :d

Erturkoetjelief 04-06-2014 16:31

Ik heb het ingevuld. Jammer dat er niets over eerste klasse wordt gevraagd. Grootste verbeterpunt is het weren van tweedeklassers uit de eerste klasse. Met chipcard tegenwoordig relatief eenvoudig te regelen zou je zeggen.

Liampie 04-06-2014 16:53

Citaat:

Erturkoetjelief schreef: (Bericht 33593452)
Ik heb het ingevuld. Jammer dat er niets over eerste klasse wordt gevraagd. Grootste verbeterpunt is het weren van tweedeklassers uit de eerste klasse. Met chipcard tegenwoordig relatief eenvoudig te regelen zou je zeggen.

Goed punt, wat ik nog niet eerder heb gehoord. Bij nader inzien had ik eigenlijk moeten vragen of de respondent meestal in de eerste of tweede klasse reist, ik kan me goed voorstellen dat eerste- en tweedeklassereizigers er verschillende opvattingen op na houden. Voor de volgende keer dan maar... :p

edit: Naast jongeren heb ik ook nog ouderen (categorie 40-60 en 60+) nodig, maar die zijn lastig te vinden op het internet. De meeste seniorenforums die actief zijn verbieden enquêtes. Hebben er hier misschien mensen nog goede tips waar ik gemakkelijk 'ouderen' kan bereiken? Als ik er vijf respondenten mee kan winnen vind ik elke website waar ik me registreet al de moeite waard.

Woyt_oud 04-06-2014 21:19

Haha, Facebook werkte bij mij heel goed, juist vooral ouderen die dat invulden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.