![]() |
is deze computer te upgraden
Ik heb een ouwe computer uit 2005 ofzo het is een dell gx270 met windows xp.
Kan ik hier windows 7 of 8 opzetten en zoja waar kan ik die downloaden ? Mag niks kosten |
Alles kan. Of het goed genoeg is om een systeem te draaien moet je natuurlijk eerst bekijken. Google eens voor je Windows. Links naar illegale sites mag niet hier.
|
Dat wordt denk ik geen succes, met een Pentium®4a 800 MHz Windows 7 draaien?
Het idee van "de nieuwe Windows is veel sneller", gaat alleen op als de hardware er op afgestemd is. Ik vermoed dat ňf Windows 7/8 zich niet eens laat installeren en ŕls het toch lukt, deze gewoon instort. Wat je nog met deze PC kan doen? Misschien nog wat geheugen uitbreiden (Kringloop), met Linux spelen of gewoon op XP laten draaien waarvoor deze PC is gemaakt. |
Windows 7 leent zich juist uitstékend voor gebruik op oudere hardware. Ik snap niet hoe je daar bij komt, hookee.
Misschien dat drivers her en der een probleempje worden, maar met wat gesleutel moet dat ook prima te tacklen zijn. |
iedereen zegt dat je XP niet meer moet gebruiken omdat je dan virussen zou krijgen.....
Als windows 7 wel kan, dan wil ik die wel. Maar dan moet ie natuurlijk niet op tilt slaan. Heb geen geld voor een nieuwe pc helaas |
Windows XP is al jaren verre van veilig; dat valt inmiddels ook niet meer te fixen met software van derde partijen. Dus dat klopt.
Je kan prima Windows 7 ergens ""kopen"" en het gewoon proberen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Aero kan uitgeschakeld worden mocht dat nodig zijn. Ik denk niet dat 't zo snel zo'n vaart gaat lopen however.
|
Als je het niet erg vindt om een alternatief os te gebruiken, zoals linux, etc
Citaat:
Maar als je echt met windows wilt blijven werken, dan moet je je ook wel voorbereiden op een nieuwe aankoop als je hardware het nie aankan. |
Citaat:
je moet gewoon explorer niet gebruiken! maar ts je kunt linux mint 13 proberen die is gratis en werkt bijna als android/windows heb dat op een laptopje draaien van 2001 en kan gewoon youtube, faceboeken enz. http://www.linuxmint.com/edition.php?id=113 edit zie dat mint 17 nu ook uit is. daar heb ik nog geen ervaring mee http://www.linuxmint.com/release.php?id=22 |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32. |