![]() |
Bh dragen of niet?
Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen. Ik weet niet of ik een bh nodig heb. Ik heb mijn cupmaat gemeten en dat is cup aa. Maar ik vind het raar om er eentje te dragen. Misschien vind mijn familie het raar of mijn klasgenootjes. Moet ik er een dragen of niet?
Een hopeloos meisje :s |
Je moet doen wat goed voelt. Iedereen begint klein, dat moet je ook onthouden. Praat er eens met je moeder over (dat is echt niet raar) en vraag haar over haar eerste bh. Je kunt samen naar een winkel gaan en besluiten of je er al aan toe bent of niet.
|
Je zou ook kunnen gaan voor een kinder/ jonge meiden beha wat meer lijkt op een topje. Een soort tussenoplossing, dan kan je er zelf ook aan wennen. Mijn eerste "beha" was een rood topje met zwarte bandjes, van Ten Cate, zonder vulling of speciale dingen, dat was in de tweede klas. Dat vond ik toen prima.
Een jaartje later kocht in mijn eerste echte beha, dat was toen ook gelijk een B cup en omdat ik al gewend was zo'n topje te dragen voelde het helemaal niet zo vreemd om een echte beha aan te hebben. Ik droeg vaak een hemdje over mn beha heen, zeker met gym vond ik dat wel fijn met omkleden, dan stond je toch niet zo prominent in je beha en zie je het ook niet door je shirt heen. |
Dit soort topics horen natuurlijk op lichaam en gezondheid.
|
Als je zelf nog niet merkt dat het fijn is om een bh te dragen moet je doen wat je zelf prettig vind. Je hebt ook van die topjes die je kan dragen wat nog niet echt een bh is. Die heb ik een tijd gedragen totdat ik een jurkje had waar een bh mooier onder stond. Die had m'n moeder ooit een keer voor me gekocht en had ik toen ver achterin m'n kast gesmeten en toen vanzelf een keer tevoorschijn gehaald. Misschien kan je eens passen samen met je moeder in een winkel wat je prettig vind? Weet je of je vriendinnen al een bh dragen of niet? Ik draag trouwens nog steeds graag een hemdje met spaghettibandjes over m'n bh heen.
|
Dank jullie wel allemaal!! Maar ik weet niet of mijn gezin het raar vind dat ik een bh draag. En als ik er eentje draag dan heb ik het gevoel dat hij te groot is. Of is dat in het begin gewoon wennen? Nogmaals bedankt!!
|
Citaat:
Ik denk niet dat je gezin het heel raar vindt. Je wordt ouder en borsten horen gewoon bij de puberteit toch? Niets om je voor te schamen! Misschien zal je vader of zullen broers eerst wat plagerig doen, maar het is voor hen ook gewoon even wennen dat jij een grote meid wordt. Bespreek het anders eens voorzichtig met je moeder, dan staat ze niet raar te kijken als jij ineens een beha draagt of je beha in de wasmand gooit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je moet je niet zo druk maken om wat anderen raar of niet vinden.
|
Met mijn moeder durf ik het echt niet te bespreken want ik ben nog maar 11 (bijna 12). Mijn zus zegt ook dat ik een bh nodig heb en dat ik er een moet dragen. Ze zegt ook dat ik het er met mijn moeder over moet hebben. Maar ik durf dat echt niet!! Help please😱😱
|
Citaat:
|
Joh, een bh nodig hebben ligt niet aan je leeftijd, maar aan je borsten. En aangezien je moeder over het geld gaat kun je ook gewoon zeggen "mama ik heb een bh nodig", net zoals wanneer je zegt dat je nieuwe schoenen nodig hebt. Misschien vindt ze het zelfs wel leuk om samen met jou je eerste bh uit te zoeken. Of misschien wil ze je wel geld meegeven dat je er samen met je zus eentje gaat uitzoeken.
|
Ik zou doen waar je je lekker bij voelt. Maar als het echt heel erg opvallend doorschijnt in topjes zou ik het misschien wel overwegen. Maar je kan het best zo lang mogelijk wachten (als het mogelijk is en het er niet gek uit ziet), want zonder is veel chiller :)
|
Dank jullie wel! Jullie hebben me echt geholpen!!
|
Maar ik wil er best een dragen en ik heb er ook een maar een ding zit me nog in de weg en dat is of ik hem nodig heb. Mijn centimeters tussen mijn borsten en dat daaronder is 11 centimeter. Is het dan nodig?
|
Citaat:
Probeer de beha die je hebt, mits deze de goede maat heeft, anders is het fijner een nieuwe te kopen, gewoon eens een paar dagen te dragen. Bevalt het niet? Dan gooi je hem gewoon weer achter in je la. |
Citaat:
Zottie, je hebt een bh nodig als je last hebt van je borsten zonder bh. Dat kan bijvoorbeeld doordat je het gestuiter en gebungel vervelend vindt (traplopen is berucht) of omdat je het bijvoorbeeld vervelend vindt dat je tepels door je kleren heen te zien zijn als je het koud hebt bijvoorbeeld. Je maat kun je zelf een klein beetje thuis meten: je meet net onder je borsten met een meetlint de omtrek. Die omtrek is het getalletje dat je voor je eerste bh nodig hebt. Dus als dat 75 cm is dan heb je 75AA of 75A nodig. Welke van de 2 het beste zit (niet te strak maar ook niet dat de stof om je borsten heen frommelt) kun je alleen weten door te passen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16. |