![]() |
hoe zouden jullie reageren?
hallo lezer(es)s(en)
Ik ben al een poos bezig met fotograferen en nu wil ik eigenlijk voor mezelf gaan beginnen. Maar ik wil eerst ook oefenen en nu hoor en zie ik wel eens "fotografen" mensen op straat benaderen en daar een paar foto's van maken, nu was eigenlijk mijn vraag aan jullie; Hoe zouden jullie reageren als iemand met een camera op jullie afstapt in de stad of iets en vraagt een paar foto's van je te mogen maken? Lees graag reacties van jullie! |
Waar hoor en zie je dat in godsnaam? Ik hoor en zie dat nooit op straat. Wat een bullshit.
|
Ik heb dat alleen op tv gezien. Verder nooit wat van gehoord. Waarom maak je niet gewoon foto's op feestjes? Of van vrienden en familie of een mooie dag in het park ofzo
|
Citaat:
Ik zou het verder weigeren, natuurlijk. |
Ik zou dat weigeren, tenzij die fotograaf daar een paar duizend euro voor over heeft.
|
Waarom zouden jullie weigeren?
|
Omdat ik randoms op straat geen foto's van mij wil geven en ik al helemaal niet op een of ander yuppenblog of in een links-hobbyblad wil verschijnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben wel eens met een vriend meegegaan toen die tijdens een carnavalsoptocht foto's maakte van de toeschouwers (deze zette hij op een website, de mensen kregen een kaartje met die website erop en konden dan afdrukken van hun foto bestellen). De meeste mensen vonden dat prima. Nu is dat natuurlijk niet een gemiddelde dag.
Als iemand mij op straat zou benaderen met "hoi ik wil portretfotografie oefenen, mag ik hier nu een foto van je maken" zou ik waarschijnlijk wel ja zeggen, als ik geen haast heb. Als iemand zou zeggen "hoi ik wil portretfotografie oefenen, kom je mee naar mijn fotostudio" zou ik nee zeggen. |
Als je dat wilt doen, ga dan eens bij jou in de buurt naar een evenement zoals een optocht, grote markt of geen idee wat er daar allemaal is en ga daar foto's maken, is meestal wel normaal.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |