![]() |
Ongewenste beestjes
Hallo!
Ik heb sinds kort een tuin waar ik heel trots op ben. Helaasch zitten er ook ongewenste bezoekers in. Buurtkatten doen hun behoeften in mijn tuin. Vanochtend heb ik een hoopje zand op het gras gevonden. Toen ik daar doorheen ging, krioelde het van de mieren. Ik vermoed dat ze erg enthousiast waren begonnen met een mierenhoop bouwen en zag larven zitten. Een beetje mieren vind ik niet erg, dat hoort erbij - maar hier word ik niet heel blij van. Daarnaast heb ik luizen in de vlinderstruik, frambozenstruik en de sneeuwballenboom zitten. Ook al gebruik ik biologische luizenspray, ze lijken niet weg te gaan. Iemand tips? |
Tegen katten schijnt koffiedik te helpen en op planten met luizen spray ik een mengsel van afwasmiddel en water. Ik weet niet of je daar wat aan hebt?
|
Lieveheersbeestjes zijn ook gek op luizen.
|
Kokend water in de mierenholletjes gooien! Tegen katten schijnt petroleum ook te helpen.
|
Citaat:
|
Volgens mij zijn katten ook niet zo dol op peper, gemalen uit de pepermolen. Strooi dat eens uit. Bij ons zaten buiten katten op het bankje. Daar hadden we peper op gegooid en sindsdien geen kattenharen daar.
|
Heb voor de grap eens wat wasbenzine in een mierenhoop gedaan en aangestoken, brandde niet super goed door het zuurstoftekort maar kon er wel sadistisch om lachen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42. |