Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Stiekem afspreken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1892102)

Biomo 22-06-2014 12:52

Stiekem afspreken

Hallooo,

Ik heb nu 2 dagen contact met een hele leuke jongen van 17 jaar.. Ik ben zelf 15 en gay.
Nu kwam hij met de vraag of ik een keer wou afspreken in Almere of ergens anders dat tussen onze woonplaatsen in ligt. Dat zou ik heel leuk vinden maar ik denk dat mijn ouders me niet zomaar laten gaan..
Hoe kom ik toch weg?

Moet ik zeggen dat ik met een vriend/vriendin ga shoppen bij de Primark in Almere?
Ik licht sowieso mijn beste vriendin in waar ik heen ga en wanneer.. dus die kan opzich wel meespelen..

Als je een oplossing weet.. graag!

bloodyb 22-06-2014 13:42

Ik neem aan dat je hem van een chatsite kent? Met een cam of alleen met foto's? En waar willen jullie afspreken, kan je daar in een paar uur met OV heen en terug? Spreek in ieder geval af op een openbare plek, bij een McDonalds of zo. En misschien kun je je vriendin vragen om mee te gaan en een stukje achter je te lopen? Wees voorzichtig en als hij niet is wie hij zei dat hij is(b.v. een vent van een jaar of 30) ga je meteen weer weg. En als hij wel 17 en leuk is: veel plezier!

Reverend 22-06-2014 15:16

Ik zie het probleem niet zo. Gewoon liegen tegen je oudjes en gaan.

Paranoide 22-06-2014 20:14

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33606567)
Gewoon liegen tegen je oudjes en gaan.

InfoBoy 22-06-2014 23:50

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33606547)
Ik neem aan dat je hem van een chatsite kent? Met een cam of alleen met foto's? En waar willen jullie afspreken, kan je daar in een paar uur met OV heen en terug? Spreek in ieder geval af op een openbare plek, bij een McDonalds of zo. En misschien kun je je vriendin vragen om mee te gaan en een stukje achter je te lopen? Wees voorzichtig en als hij niet is wie hij zei dat hij is(b.v. een vent van een jaar of 30) ga je meteen weer weg. En als hij wel 17 en leuk is: veel plezier!

Ja dit is een goeie tip, ik waarschuw jonge gasten op bijvoorbeeld gay.nl ook vaak voor mensen die zich anders/jonger voordoen dan ze zijn. Inderdaad altijd op een openbare plek afspreken, nooit bij iemand thuis. Op een druk station is bijvoorbeeld ook prima. En ook idd slim om een vriendin in te lichten waar je heen gaat. Voor de zekerheid kan je ook het beste effe cammen met elkaar (gewoon boven de gordel...). Dan weet je al zeker dat het geen veel ouder iemand is.

Take care en veel plezier.

Biomo 23-06-2014 16:42

Ik ken hem van een chatsite en heb al es met em gecamt en heb hem ook op snapchat dus het is em wel echt ;p

Sarah 23-06-2014 17:52

Je kunt ook eerst even peilen hoe je ouders daarover denken door tijdens het eten te zeggen dat iemand uit je klas ofzo die ze wel kennen, iemand van internet wil gaan ontmoeten. Dan merk je het vanzelf aan hoe ze daarop reageren.

InfoBoy 24-06-2014 16:46

Citaat:

Biomo schreef: (Bericht 33607306)
Ik ken hem van een chatsite en heb al es met em gecamt en heb hem ook op snapchat dus het is em wel echt ;p

Ah mooi!

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 33607317)
Je kunt ook eerst even peilen hoe je ouders daarover denken door tijdens het eten te zeggen dat iemand uit je klas ofzo die ze wel kennen, iemand van internet wil gaan ontmoeten. Dan merk je het vanzelf aan hoe ze daarop reageren.

Ja of ze krijgen argwaan en hij mag de deur niet meer uit..

Sarah 25-06-2014 05:27

Citaat:

InfoBoy schreef: (Bericht 33608047)
Ah mooi!

Ja of ze krijgen argwaan en hij mag de deur niet meer uit..

Dus dat z'n ouders hem langdurig huisarrest zouden geven omdat hij heeft gezegd dat iemand anders iets wil gaan doen? Tja, of misschien laten z'n ouders hem wel achtervolgen door een privédetective. Maar laten we het bij de realistische scenario's houden.

Paranoide 25-06-2014 18:51

Als ouder zou ik wel achterdochtig worden als mijn zoon/dochter opeens begon over "een vriend" die iets potentieel verbodens gaat doen, vooral als 'ie daarna niet meteen zijn eigen mening erover deelt maar verwachtingsvol naar je gaat kijken om te zien hoe je erop reageert.

Not for Sale 26-06-2014 03:50

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 33609060)
Als ouder zou ik wel achterdochtig worden als mijn zoon/dochter opeens begon over "een vriend" die iets potentieel verbodens gaat doen, vooral als 'ie daarna niet meteen zijn eigen mening erover deelt maar verwachtingsvol naar je gaat kijken om te zien hoe je erop reageert.

Qft. dat is een superdoorzichtige leugen. De meeste ouders zijn heus niet achterlijk.

spacepotato 24-07-2014 22:40

Citaat:

Not for Sale schreef: (Bericht 33609268)
Qft. dat is een superdoorzichtige leugen. De meeste ouders zijn heus niet achterlijk.

kijk die tekst eronder( bij paranoide) , sommige mensen hebben er geen

anoniempik 24-07-2014 23:36

ik heb last in de toets week toen ik ele dag om 12 uur vrij was afgesproken met een meid via een chatsite

ik ben gewoon om 12 uur in de trein gestapt en naar haar toe gegaan en we hebben het gedaan!!

toen een ander en half uur later weer terug en gezegt tegen mn ouders dat ik met mn vrienden naar de mac was

ze hebben niks gemerkt

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.