![]() |
gezond
heey,
heft dr iemand wat tips om gezond, goed, maar niet te veel te eten? en hoe ik gewoon goed in beweging kan blijven? ik ben niet dik ofzo, maar dat wil ik graag zo houden.. |
Als je nu niet dik bent, waarom denk je dan dat je je eetpatroon moet aanpassen?
|
Gewoon veel proberen te bewegen. Fietsen, lopen, dat soort dingen. Ik weet niet of je aan sport doet?
Maar zoals Schrödinger al zei, waarom je eetpatroon veranderen, als je nu niet dik bent? Zoals je nu eet en beweegt, is dus gewoon voldoende om zo te blijven, lijkt mij. |
Wat betreft je precieze eten kun je eens op de website van het voedingscentrum kijken: http://www.voedingscentrum.nl/nl/sch...jf/schijf.aspx
Op die pagina kun je je geslacht en leeftijd invullen en dan geeft het een idee van de hoeveelheden van voedsel die je binnen zou moeten krijgen. Veel mensen zijn geneigd om te beknibbelen op groente en fruit, en dat te vervangen voor makkelijke tussendoortjes zoals koekjes en hartige snacks. Je kunt als je trek hebt dan beter een appel eten of op een wortel knabbelen (of die snoeptomaatjes die tegenwoordig hip zijn) dan een zak chips opentrekken. Qua beweging: zit je op een sport? Neem je de trap in plaats van de lift? Een keer lopen in plaats van met de fiets (op korte afstanden)? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08. |