![]() |
Duimen
Hoi
Ja ik ben 19 jaar en ik zuig al van af dat ik me kan herinneren op mijn duim. Het is erg genant vind ik maar het is een verslaving en ik wil er graag van af. Ik doe het vaak als ik tv kijk of ga slapen, altijd onbewust. Ik heb het nooit als een probleem gezien en mijn moeder ook niet, ze doet het zelf ook. Maar nu gaan mijn voortanden steeds meer uit elkaar en zeg tegen mezelf dat ik echt moet stoppen maar het gaat automatisch. Ik heb plakband, pleisters, vieze nagellak en pindakaas geprobeerd maar ik zuig er gewoon overheen terwijl de smaak heel vies is. Hebben jullie nog bruikbare tips? Oh een beugel is geen optie want daar kom ik volgens de ortho niet in aanmerking voor en kost het mij teveel geld |
Insmeren met poep.
|
Denk je nou serieus dat ik dat zou doen.
Ik zou graag serieuze tips willen krijgen, en niet zulke kinderachtige dingen.. |
Waarom doe je het eigenlijk? Ontspant het je? Doe je het extra vaak als je gestresst bent?
|
Misschien een idee om je huisarts te raadplegen, het is gewoon een gewoonte geworden evenals nagels bijten e.d. (Y)
Een vriend van me die beet zijn nagels er altijd af en is bij de huisarts doorverwezen naar een psycholoog (klinkt alsof je gestoord bent maar is het absoluut niet!) |
Citaat:
|
Je kan dan beter Byt-X nemen, die hitz0r noemt is namelijk nagellak en dat is er veel te makkelijk af te krabben, waarna ook de ranzige smaak aanzienlijk minder wordt. Byt-x (Byte-x? Weet ik veel, zoiets) trekt echt in je nagel en wordt geen laagje dat je eraf kan krabben. En is echt werkelijk waar zó ontzettend goor en die smaakt blijft zo'n 10 minuten in je mond hangen. Wel opnieuw opdoen als je je handen hebt gewassen. Is gewoon te koop bij de drogist.
|
Dat Bytex ofzo heb ik al geprobeerd maar het helpt niet :(
|
Waarom ik het doe, geen idee.
Ik ben niet anders gewend denk ik, ik doe het vaak als ik moe ben en bij tv kijken |
Die hard. Je duim in azijn dopen, heb je dat al geprobeerd? Wel even erin laten hangen.
|
Ja jezus, dat zei ik toch.
|
Een beugel lijkt me wel beter, maar apart dat de ortho zegt van niet?
|
Dat vind ik ook wel apart, zeker als je altijd hebt geduimd, dan lijkt het me toch ook dat je tanden wat naar voren staan. Althans ik duimde ook altijd tot mijn negende ofzo en moest flink aan de beugel. Daardoor is het wel gestopt trouwens, want met de beugel die ik kreeg kon ik niet meer duimen.
Misschien proberen om een ander dingetje te zoeken om lekker rustig te worden? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45. |