![]() |
Verhalen over ingrijpende dingen? Post ze!
Ik vind zelf verhalen met een goede verhaallijn leuk, meestal gaan die over mensen die iets hebben meegemaakt;
- Verkracht - Depressie - Het leven met een handicap of ziekte - Relatieproblemen etc Heeft een van jullie misschien zelf een verhaal geschreven in die categorie, of boeken gelezen? Ik ben benieuwd :y |
Ik las als tiener veel jeugdboeken over persoonlijke ellende, misschien zijn die wat voor jou? Het zijn boeken die voor 12-18 jaar bedoeld zijn. Hier in de kast heb ik:
Lieneke Dijkzeul - Kortsluiting (over problemen in een pleeggezin) Cynthia Voigt - Orfie (over verslaving) Kjersti Scheen - Maanmeisje (over anorexia) Unni Lindell - Anna's kind (over tienerzwangerschap) Toeckey Jones - het ga je goed, het ga je wel (over racisme) |
Of volwassenliteratuur die misschien wat voor jou is, van wisselende kwaliteit maar allemaal wel het lezen waard:
Mike Bodde - Pil (over depressie) James Bowen - Bob de straatkat (over dakloosheid) Louis Couperus - Eline Vere (over depressie) Roddy Doyle - the woman who walked into doors (over mishandeling) Elizabeth George - what came before he shot her (over armoede) Joanne Greenberg - I never promised you a rose garden (over psychiatrische opname) Kluun - komt een vrouw bij de dokter (over kanker) Frank McCourt - Angela's ashes (vooral over armoede) Irvine Welsh - Trainspotting (over verslaving) E.m. Remarque - Van het westelijk front geen nieuws (Over oorlog) De meeste hiervan zijn prima te lezen als je 14+ bent, maar vooral Eline Vere en Trainspotting kunnen wat moeilijk te volgen zijn. |
Dankje Sarah!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56. |