![]() |
Een probleempje...
Hallo,
Vorig schooljaar heb ik me nogal uit de naad gewerkt om top prestaties te halen (ben nogal perfectionistisch). Daar gebruikte mijn klas nogal gulzig gebruik van en deed dus veel voor ze. Van een paar antwoorden geven tot hele werkstukken heb ik lopen maken voor mijn klasgenoten zodat zij naar hun sport/werk kunnen gaan. En nu wanneer het de zomer vakantie is stuurt niemand even een berichtje hoe het gaat. Hier heb ik voor mezelf nogal last van want ik dacht dat sommige ook nog een paar van beste vrienden waren. Hoe zal ik het aankomend schooljaar moeten aanpakken. Want zit volgend jaar in het examen jaar en heb sinds kort een baantje waar ik ieder wekend sowieso werk. Met vriendelijke groetjes, M 17 |
Niet meer andermans huiswerk maken en betere vrienden zoeken.
|
Je haalt perfectionistisch zijn en over je heen laten lopen door elkaar. Ik ben namelijk ook perfectionistisch, maar ik laat niet over me heenlopen. Dus als ik het gevoel heb dat iemand me voor zijn of haar karretje spant dan heeft hij of zij dikke vette pech. Groepswerk (gezamenlijke werkstukken maken enzo) houdt ook in dat je leert samenwerken. Als jij in je eentje het hele werkstuk maakt, werk je helemaal niet goed samen. Dus geef die luie klasgenoten een schop onder hun kont en zet ze aan het werk, en als ze dat niet doen schakel je je leraar in. In gevallen waarin jij dan een laag cijfer dreigt te krijgen omdat anderen hun zaakjes niet voor elkaar hebben, wil een leraar je namelijk wel eens beoordelen op alleen jouw onderdeel. Maar dan moet je eerst je best hebben gedaan om de anderen aan het werk te zetten.
heb jij trouwens zelf jouw vrienden al een berichtje gestuurd met de vraag hoe het gaat? Misschien zit een paar van hen wel net als jij te wachten tot hij of zij een ons weegt ;) |
Ik ben het met Para en Pluis eens.
|
Wat Pluis zegt.
|
Citaat:
Denk even terug aan deze periode; heeft één van deze parasieten jou ooit mee uitgevraagd voor een feestje? Zijn ze ooit bij je thuis geweest zonder een tas met huiswerk? Vrienden koop je niet met geld, werk, sex etc. Dat zou namelijk moeten betekenen dat jou dat ook zou toekomen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar heel erg bedankt voor je reactie! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36. |