![]() |
Welke landen wil jij het liefst bezoeken en waarom?
Of misschien nog beter, welke steden en waarom!
|
Ik wil volgend jaar naar Schotland, Ierland en IJsland.
|
Madagascar, Ecuador, India, Nieuw-Zeeland en Fiji, en ik vind niet dat ik daar een reden voor nodig heb,
|
Ik ben meer van de ontwikkelingslanden en waarschijnlijk ga ik volgend jaar een tijdje naar Bangladesh. En waarom? Ik hou niet van het massatoerisme en wil liever ergens een tijdje aan de slag en voor mensen iets kunnen betekenen dan dat ik maandelijks geld overmaak naar een goed doel.
|
Zuid-Afrika, Groot-Brittannië, Ierland, Scandinavië, omdat dat al jaren op m'n lijstje staat en ik daar nog nooit geweest ben!
|
Verenigde Staten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Schotland, Oostenrijk, Denemarken. Dat zijn mooie landen. En ik wil naar Beieren, ook al is het geen land. En Australië, want roots.
|
Italië, VS, Engeland, Griekenland, Frankrijk OVERAL WIL IK HEEN
|
Citaat:
|
Euh, okay.
|
Of begrijp ik je vraag niet helemaal? Wat bedoel je met het eerste gedeelte?
|
Eigenlijk wil ik overal heen (tenzij er oorlog is), maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Ik wil in ieder geval op ieder continent een aantal landen bezoeken.
|
Noordpool, een obscuur Afrikaans land en Australië.
|
Argentinië, verenigde staten, Zweden.
|
Ik wil heel graag meer van Zuid-Afrika zien, mooi land, fijne cultuur waar ik eigenlijk alleen nog maar hele toeristische dingen heb gezien. Een maand of 2 een trektocht maken met de auto lijkt me heel fijn. Ik wil heel graag een keer naar Canada toe, voor de natuur, maar de grotere steden lijken me heel interessant. Gewoon een keer kijken of mijn beeld van Canada klopt. Nieuw-Zeeland wil ik om de natuur heel graag een keer bezoeken, Australië om de mensen, de state of mind die ze lijken te hebben en daarnaast BBQ, Strand, Kangaroes en Koala's (y). Ik wil heel graag nog een keer naar Petra in Jordanië, een zomer kamperen wandelen door Zweden/Noorwegen want natuur en noorderlicht. Portugal staat heel hoog op m'n lijstje en nadat ik van de week een boek heb gelezen over urbanisering in Afrika lijkt het me heel interessant om eens naar een middelgrote random stad in Afrika te gaan, maar eigenlijk ook alleen maar in combinatie met iets als vrijwilligers werk, want anders is het een beetje als 'aapjes kijken' volgens mij. Ook wil ik nog graag een keer naar Istanbul en Casablanca, en ooooooooooit wil ik graag een reis maken langs de kusten van Italië en onderweg heel veel leren over de Italiaanse keuken, maar daarvoor moet ik eerst m'n Italiaans een beetje opschroeven denk ik.
|
Wat vind je een middelgrote stad in Afrika?
|
Brazilië, Scandinavië, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, Engeland, Spanje, Portugal, Italië, Israel, Indonesië, Groenland, Ijsland, Antartica, VS, Bangladesh, Ierland, Denemarken, Griekenland, Frankrijk
|
Japan en dan vooral Tokyo. Ook Australie zou ik wel erg graag willen zien.
|
Jaaaa Tokyo
|
Citaat:
|
Noord Korea, Mongolië en Trans-Mantsjoerije Express staan wel hoog op het lijstje :o
|
IJsland, Noorwegen, Kroatië, Griekenland, Marokko, Tanzania, Madagaskar, nieuw zeeland, Cambodja, Vietnam, Japan, canada, Peru, Brazilië, chili, Antarctica.
Meesta vanwege natuur en hoge chill factor (y) |
Oj en kans is groot dat als ik over n ander land lees daar ook heel graag naartoe wil :o
|
ik ben al in vijfhonderd landen geweest en nu wacht ik tot er nieuwe zijn!
|
hoewel iemand op fb me onlangs erg jaloers heeft gemaakt met stoere foto's uit peru :o
|
Japan, China, Singapore/Sri Lanka/Zuid-India, Portland/Seattle/Vancouver. Buenos Aires, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland, Australië, Brazilië, Sint-Petersburg.
Veel te veel. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Qua verre bestemmingen: Argentinië / Peru / Chili, Canada, China, Japan, Australië, Nieuw-Zeeland. Nog wat meer van de VS natuurlijk, veel nog niet gezien. Qua Europa nog Schotland, Zweden/Noorwegen, Kroatië, Roemenië; dat soort dingen; maar ook Portugal en Spanje enzo maar dat gaat vast allemaal wel lukken. Verder zou ik best een keer naar Iran willen en naar de Korea's, maar dat heeft niet een prioriteit. Heb verder niet veel met Afrika, India (en daar alles omheen) en Zuidoost Azië dus dat staat allemaal ver onderaan de lijst.
|
Excl. waar ik al geweest ben: Belize, Malediven, Thailand/Malaysie/Indonesie, Australië, Nieuw Zeeland, Denemarken, Noorwegen/Zweden, Brazilie/Peru/Chili, Ijsland, Noord/zuid-pool. Ik denk ook nog wel een keer Canada/Amerika/Zuid-Afrika en verder kijk ik wel waar ik nog mee in aanraking kom en wat mijn interesses trekt.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Antarctica, tsjechie, alle andere buurlanden Oost en Noord van Oostenrijk, zweden, ijsland, Rusland, Antarctica, Brazilië.
|
Noorwegen, Zweden, IJsland. Specifieke steden heb ik niet op mijn lijst staan.
|
Citaat:
|
Chili staat al jaren het hoogste op mijn verlanglijstje omdat dat me een fascinerend land lijkt qua landschap en cultuur. Liefst dan ook Paaseiland bezoeken maar dat is nog een kleine 3000km verder. Verder Nieuw Zeeland omdat letterlijk iedereen daarvan onder de indruk is. En IJsland en de Scandinavische landen waar ik nog niet geweest ben, en dan liefst echt goed noordelijk. Ben ook nog nooit op het Afrikaanse continent geweest dus daar wil ik zeker ook wat bezoeken, maar niet per se een bepaalde voorkeur voor één land. Azië trekt me wat minder maar Bali of zo lijkt me wel heel tof.
|
Oh en Israël omdat ik gewoon wil ervaren hoe het daar is..
|
Shiraz en Mekka.
|
Xaafuun vanwege de naam
|
Noord-Korea. Trans-Siberië Express wil ik ook graag een keer meemaken.
Maar zal de komende jaren wel blijven bij liften naar Polen ofzo :herp: Schotland lijkt me ook wel tof. |
Noorwegen, Zweden (bergen, natuur, cultuur, allesch), Oostenrijk/Zwitserland (bergen <3), Wales (heuvels), Engeland (thee), Schotland (bergen!) Die sowieso. En indien haalbaar Nieuw Zeeland, want de biodiversiteit en algemene gekke planten/dieren wil ik wel eens zien. En Hobbits.
|
Volgende maand ga ik op reis naar België.
|
Nog zoveel te zien, waaronder Schotland, Wales, meer van Ierland dan alleen Dublin, meer van Portugal, meer van Italië, IJsland, Groenland, Noorwegen, meer van Oostenrijk, meer van Spanje, Polen, en altijd Frankrijk want Frankrijk.
Verder weg, maar dat gaat hem waarschijnlijk toch niet worden: veel van de VS, Canada, Argentinië, Nepal, Nieuw-Zeeland, China (Tibet), Mongolië. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Schotland, wilde ik vorige zomer heen maar aids in mn voet. Mooi land, natuur, sfeer, bier.
Noorwegen, wel dan in t noorden. Natuur etc. Zweden, Oslo. Mooie dames. Oekraine. Was vorig jaar t plan. Maar iets te hoge spanning. Misschien dit jaar. Kiev + tjernobyl. |
Oost-Europa, Azie, Zuid-Amerika, Afrika. :d
|
Nee, ik heb niet echt specifieke landen :bloos:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00. |