Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Boeken bestellen for MBO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1893343)

jfrizzar 12-08-2014 18:09

Boeken bestellen for MBO

Hallo ik ga naar de koning willem 1 college in den bosch. Ik ga de opleiding Bouw infra Architectuur volgen. Maar voor mijn opleiding heb ik maar 4 boeken nodig die in totaal 71 euro kosten. Is dit normaal of moet ik meer boeken bestellen? Ik kan mijn opleiding ook niet vinden op vandijk.nl.

ThomasJu 12-08-2014 18:25

Zijn dat niet alleen de boeken voor het eerste kwartaal? Of misschien gebruiken ze wel boeken die ze zelf geschreven hebben (en dus niet ergens anders kan kopen).

Hebben ze aangegeven dat je je boeken via vandijk moet bestellen? Kan je het boek wel vinden als je de titel invult in de zoekbalk bovenaan de website?

Pluis 12-08-2014 19:26

Je kunt altijd even bij je school navragen of je echt maar 4 boeken nodig hebt. Op zich is het geen drama als je niet alles op je eerste schooldag hebt (zeker als de informatie vanuit school niet zo duidelijk is). Je kunt boeken altijd later nog bestellen.

Daantje_0705 12-08-2014 21:12

Soms heb je maar een beperkt aantal echte boeken en gebruik je verder vooral readers die je op school zelf aan kunt schaffen. Dat was bij mijn studie ook wel zo (maar wel pas in de hogere jaren).

jfrizzar 12-08-2014 21:40

Citaat:

ThomasJu schreef: (Bericht 33636911)
Zijn dat niet alleen de boeken voor het eerste kwartaal? Of misschien gebruiken ze wel boeken die ze zelf geschreven hebben (en dus niet ergens anders kan kopen).

Hebben ze aangegeven dat je je boeken via vandijk moet bestellen? Kan je het boek wel vinden als je de titel invult in de zoekbalk bovenaan de website?

De boeken die ik heb bestelt zijn voor nederlands en rekenen die zijn goed voor 4 jaar op mijn opleiding. Maar ik vind 3 boeken maar te weinig voor 4 jaar.

ThomasJu 12-08-2014 23:31

Citaat:

jfrizzar schreef: (Bericht 33637092)
De boeken die ik heb besteltD zijn voor nederlands

Die boeken zijn iig niet overbodig :ghe:

Dan heb je inderdaad waarschijnlijk nog meer boeken/readers nodig.
Verder moet je inderdaad even lezen wat de andere zeiden. Als je het echt wil weten moet je een mail sturen of even bellen. (als ze niet willen dat je dit doet hadden ze maar duidelijker moeten zijn...) Mijn boeken kan ik altijd kopen bij mn studievereeniging. Ik denk dat de docent na zich voorgesteld te hebben gaat uitleggen welk boek je nodig hebt en hoe je dat kan krijgen.

Als je via de mail een aantal titels te weten krijgt kan je alvast zoeken of er 2de hands iets te vinden is. (van mensen die vorig jaar gestopt zijn bijvoorbeeld, dat zijn vaak prima boeken)

Maar je hoeft je er nog niet heel druk om te maken, als je tegenwoordig iets besteld is het binnen een paar dagen binnen. Succes alvast met je opleiding!

jfrizzar 13-08-2014 19:20

Citaat:

ThomasJu schreef: (Bericht 33637204)
Die boeken zijn iig niet overbodig :ghe:

Dan heb je inderdaad waarschijnlijk nog meer boeken/readers nodig.
Verder moet je inderdaad even lezen wat de andere zeiden. Als je het echt wil weten moet je een mail sturen of even bellen. (als ze niet willen dat je dit doet hadden ze maar duidelijker moeten zijn...) Mijn boeken kan ik altijd kopen bij mn studievereeniging. Ik denk dat de docent na zich voorgesteld te hebben gaat uitleggen welk boek je nodig hebt en hoe je dat kan krijgen.

Als je via de mail een aantal titels te weten krijgt kan je alvast zoeken of er 2de hands iets te vinden is. (van mensen die vorig jaar gestopt zijn bijvoorbeeld, dat zijn vaak prima boeken)

Maar je hoeft je er nog niet heel druk om te maken, als je tegenwoordig iets besteld is het binnen een paar dagen binnen. Succes alvast met je opleiding!

Bedankt !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.