![]() |
China post
Hallo!
Ten eerste had ik geen idee waar ik dit moest plaatsen dus uiteindelijk werd 't hier. Ik heb een pakketje besteld op Aliexpress, weet niet of jullie dat kennen maar ieder geval dat pakketje word via china post gestuurd. Nu kan ik mijn pakket wel volgen met een code op die website van china post alleen nu het in Nederland is heb ik geen idee met welk bedrijf het geleverd word, (ups,postnl,tnt etc) en hoe ik het dan kan volgen als het in Nederland is.] iemand enig ideee xxx:confused: |
Als het pakje in Nederland aankomt wordt het volgens mij door post.nl verder bezorgd. Afhankelijk van de groote van het pakje is het mogelijk dat je van de douane moet opgeven wat er in zit, wat het kost, evt. kopie van de factuur moet opsturen en boven een bepaald bedrag invoerrechten moet betalen.
|
Ik heb 't met zo'n 10 zendingen nog nooit kunnen volgen. Op het moment dat aangegeven was dat het China verlaten had is meestal het spoor bijster totdat er iemand na zo'n 2 weken aanbelt.
Ik heb ook een keer een brief van de douane gekregen dat ik invoerrechten en -kosten moest bijdragen, (had ik al ingecalculeerd) en dat vertraagde mijn pakketje nòg een week. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |