![]() |
Zakgeld?
Hallo,
Ik heb een vader die momenteel werkeloos is en mijn moeder werkt niet fulltime. Ik krijg 3 euro zakgeld in de week, 12 in de maand. Ik heb geen bijbaantje. Is er iemand in dezelfde situatie en hoeveel geld krijg jij? Ik ben 13 jaar en erg benieuwd wat andere 13 jarigen in mijn situatie krijgen. Als mijn vader weer werk heeft, willen ze het gaan verhogen en misschien hebben we dan een algemeen idee van hoeveel de gemiddelde 13 jarige scholier krijgt. Melany:confused: |
Je kunt op de site van Nibud kijken wat "normaal" is voor jouw leeftijd. Maar houdt er rekening mee dat het zakgeld lager is wanneer je ouders bijvoorbeeld nog kleding en cadeautjes vóór je vrienden betalen. Dan heb je het geld ook gewoon minder nodig.
|
Hoi Melany,
Elin3 heeft helemaal gelijk :) Bij het Nibud doen we elke twee jaar onderzoek naar middelbare scholieren en dan vragen we ze ook hoeveel zakgeld ze krijgen. Hier kun je vinden wat scholieren van jouw leeftijd gemiddeld krijgen: http://www.nibud.nl/scholieren/inkom...s/zakgeld.html Succes! |
Wat men gemiddeld voor zakgeld krijgt is compleet irrelevant.
Als je 3 euro per week krijgt en je pa is naarstig op zoek naar een baantje moet je maar even afwachten of, zoals je zelf al insinueert, een bijbaantje regelen. Kijk nog eens rond die tijd wat redelijk is om te vragen. |
Ik krijg 5 euro per week en heb een bijbaantje waar ik het minimumloon van een 16-jarige krijg.
|
Ik krijg geen zakgeld :(
Ik heb mijn baas gevraagd of ik ook zakgeld mocht, maar ik mag alleen loon :( Ik mag het wel zakgeld noemen als ik wil... |
Bedankt voor de tips. Het zal misschien fijn zijn als jullie ook nog even op de poll zouden stemmen, dan heb ik een overzicht van wat iedereen krijgt. Alvast bedankt!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |