Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   mailen of niet mailen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1894231)

hoppie100 13-09-2014 09:08

😆dfhj

--

Schrödinger 13-09-2014 09:41

Lijkt me weinig kwaad kunnen.

mathfreak 13-09-2014 11:47

Als jij en die docent altijd een goede verstandhouding met elkaar hebben gehad zou ik gewoon een mailtje sturen als ik jou was.

Sarah 13-09-2014 13:10

Je kunt best een mailtje sturen. Wat er in die mail moet weet ik niet, dat weet je zelf :p
En bedenk zelf ook alvast andere manieren om aan die hulp te komen. Als het om hulp met leren gaat bv de studieadviseur of een studiemaatje, of als het om persoonlijke dingen gaat een assertiviteitscursus of de studentenpsycholoog?

hoppie100 14-09-2014 00:25

Thx allemaal!
Hebben andere nog suggesties?

Miekje* 14-09-2014 11:52

Mailen kan nooit kwaad, maar er zijn op het HBO ook genoeg mensen die je kunnen helpen. Denk bijvoorbeeld aan je SLC'er of, als die je niet kunt helpen, een decaan. Ik snap dat je liever terug grijpt naar iets wat vertrouwd is, maar dat is niet altijd even handig.

hoppie100 14-09-2014 12:01

Citaat:

Miekje* schreef: (Bericht 33656430)
Mailen kan nooit kwaad, maar er zijn op het HBO ook genoeg mensen die je kunnen helpen. Denk bijvoorbeeld aan je SLC'er of, als die je niet kunt helpen, een decaan. Ik snap dat je liever terug grijpt naar iets wat vertrouwd is, maar dat is niet altijd even handig.

Waarom is dat niet altijd even handig?

Miekje* 14-09-2014 12:14

Citaat:

hoppie100 schreef: (Bericht 33656436)
Waarom is dat niet altijd even handig?

Om dat diegene in een andere stad zit, bijvoorbeeld. Of omdat diegene druk is met zijn werk en jij met je school. En waarom zou je geen gebruik maken van de hulp die de school je aanbiedt? Dat heb je toen toch ook gedaan?

Pluis 14-09-2014 16:23

Nee heb je, en ja kun je krijgen, dus ik zou gewoon mailen. Als die docent zelf niet meer iets kan doen om je te helpen (bijvoorbeeld omdat je geen vak meer volgt bij hem/haar) dan zou die docent je altijd door kunnen sturen naar een collega waar je meer aan hebt. Dat is ook goed: als je maar je ei kwijt kunt.

hoppie100 15-09-2014 11:33

Dankjulliewel! Als mensen weten wat k in de mail zou kunnen zetten, graag ff een privé bericht sturen ;-)

Sarah 15-09-2014 20:10

Maar beste Hoppie, we weten toch niet waarmee je precies hulp wil van hem? Dat weet jíj. En dat is waar de mail over moet gaan.

Ik kan je wel een frame geven, als je wil. Bijvoorbeeld:
Citaat:

Beste ....
Op de middelbare school heb je me altijd heel goed geholpen met ....
Ik studeer tegenwoordig ... in ...
Nu is het zo dat ik de laatste tijd ....
Omdat ik aan je eerdere hulp zo veel heb gehad, wil ik je eigenlijk vragen of je weer wil ...
Ik zou je erg dankbaar zijn.
Ik hoop snel iets van je te horen.
Met vriendelijke groet,
....
Maar de daadwerkelijke inhoud, die moet toch echt van jou komen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.