![]() |
Mooie route in Duitsland gezocht
Ik heb hier vaker mooie routes voorbij zien komen, dus misschien heeft iemand wel een tip. Ik ben op zoek naar een mooie route in Duitsland om in een paar dagen te rijden.
Het idee is een kleine autorondreis met z'n tweeën in oktober, van ongeveer 4 dagen, regio Nijmegen de grens over zou ideaal zijn. Het gaat vooral om 'lekker autorijden' op leuke wegen. Dingen als bezienswaardigheden zijn voor deze trip niet echt van belang. |
Autobahn, autoweg, lokale meuk?
|
Citaat:
|
Rij naar de grens met Luxemburg (y)
|
En dan via het Rijndal naar Koblenz->Trier->Luxemburg, daarna via de snelweg terug (y)
|
Eiffelgebied is ook mooi, is goed te combineren met deadlocks route!
|
deadlock :bob:
|
Ohja
|
Klinkt al goed!
Ik kreeg ook het Zwarte Woud als tip. |
Nu ja, in vier dagen kun je zelfs vanuit het hoge noorden dat Nijmegen natuurlijk is, heel Duitsland wel rondrijden. Ik vind zelf de streek ten zuiden van München heel mooi, rond de Starnberger See.
|
Citaat:
Citaat:
|
Oei, smiley of death :(
wel graag terugkoppeling waar jullie zijn geweest en hoe je het vond! |
Nee hoor, geen smiley of death! We gaan (als het goed is) eind oktober, dus ik heb nog even om te beslissen.
|
Ik ben net terug, in vier dagen hebben we de volgende route gereden: Koblenz, Baden-Baden, via een stuk van de Schwartzwaldhochstrasse naar Trier, door naar Luxemburg en toen via een paar leuke kronkelwegen in Luxemburg en België terug naar de autobahn. Leuke stadjes, een kasteel en een museum gezien, maar vooral ook heerlijk auto gereden :).
Dank voor alle tips! |
:cool: (y)
Foto's :bob: |
Jaaa Luxemburg is gaaf ik probeer daar geregeld te fietsen :o
|
Geduld, heb nog geen tijd gehad om m'n foto's te uploaden. Maar het was inderdaad mooi in Luxemburg en het Zwarte Woud. Ook het techniekmuseum in Speyer is een aanrader als je van dat soort dingen houdt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |