![]() |
De hele tijd dorst
Hey,
ik heb denk ik een dorstgevoel-regulatie stoornis of zo iets... Ik wil de hele tijd drinken, ookal heb ik dan al 5 glazen op (ik lijk wel een geit of eend die zich dood vreet). Als jullie meer wetuh hier over, reageer dan pls. Groetjes Creepieded |
Dat je wel eens dorst hebt, betekent niet meteen dat je een stoornis hebt. Ik vind vijf glazen ook niet per se veel, vijf glazen van wat en in welke periode hebben we het dan over? Als jij de hele dag niets drinkt en 's avonds vijf glazen water naar binnen duwt, zul je alsnog even later weer dorst kunnen hebben.
|
Ik zou langs de huisarts gaan.
|
Hoe veel drink je op een dag?
Niet in glazen maar in liters, want een glas kan 0,15 liter, maar ook 0,5 liter zijn. Zit nogal verschil in. En wat hierboven gezegd wordt. Drink je over een dag gezien rond de gemiddelde hoeveelheid (1,5 liter) én netjes verdeeld over de dag of zit je daar ver boven dan zou ik zeker langs de huisarts gaan. Drink je niet netjes verdeeld over de dag en/of te weinig, dan eerst zorgen dat je patroon daarin verandert. |
Citaat:
Het lijkt mij eigenlijk eerder een rem-stoornis, dat ik niet weet wanneer ik moet stoppen met drinken.. In ieder geval bedankt! :P |
Citaat:
Ik drink trouwens redelijk verdeeld over de dag, maar op school mag ik tijdens de lessen niet drinken en ik zit op een school waar er maar 1 lokaal is, dus geen tussenpauzes in lessen, behalve de pauze om 10 uur (kwartiertje) en 12 uur (halfuurtje). Daar zit ik wel mee.. (Ik wil dit nog bespreken met de juf..) Ik denk dat het daar aan ligt, maar ook niet erg... Dus ik denk dat ik het eerst nog even aankijk en dan misschien naar een huisarts ga. Bedankt ;) |
Misschien kun je een flesje met water meenemen.
Als het maar water blijft, moet het meestal kunnen. Op de school waar ik op zit mag ik gewoon water drinken. :) Zo niet kan je het altijd even vragen, net zoals wanneer je naar de wc moet. Succes :p |
Citaat:
|
Citaat:
Dus 8*0.2 = 1.6 liter aan drinken, zonder het vocht uit het eten. |
Nou dat is helemaal niet abnormaal veel.
|
Citaat:
|
Je hebt twee liter vocht nodig per dag (aanbevolen hoeveelheid), dus er mag heus wel een glaasje of twee erbij. ;-) Tenzij je al heel vochtig eten consumeert. Je kunt je behoefte aan vocht meten door middel van je plas; donker geel als je weinig hebt gedronken en helder als je tamelijk goed hebt gedronken.
|
Problem already solved...
@pluis kun je alsjeblieft dit topic sluiten |
Hoe is het dan opgelost? Als je dat vermeldt, dan heeft iemand anders misschien ook nog iets aan de topic.
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50. |