![]() |
Bijbaan?
Ik wil erg graag een bijbaan voor een zakcentje maar ik ben nog maar 14, kan je dan al wel werken?
|
Ik dacht dat je vanaf je 13e al mocht werken? Maar dan was het meer folders lopen, dacht ik. Anders moet je is googlen!
|
|
Ja, je mag bijv. klusjes rond het huis doen (oppassen, auto's wassen) en ander lichter werk (vakkenvullen, fruit plukken, folders bezorgen, lichte klusjes op een camping/speeltuin etc.). Je mag niet werken in een fabriek of met/bij machines, achter de kassa, en nog zo wat dingen.
Zie de link van Barca1. |
op je 14de mag je ook bij een boer werken, groente plukken ofzo.
|
Als een veertienjarige bij mij zou aanbellen en zeggen "mag ik je auto wassen voor 7,50" zou ik dat niet weigeren. Dus eh, dat kun je ook proberen.
|
Beste naomiexxx,
Vanaf je 13e mag je werken, maar er geld wel regels voor wat je wel en niet mag doen. Hoe ouder je wordt, hoe meer er kan. Als 14-jarige mag je: - Op een schooldag niet meer dan 2 uur werken - Op zaterdag niet meer dan 7 uur werken - Op zondag niet werken - Per week niet meer dan 12 uur werken - In de vakantie niet meer dan 7 uur per dag werken en niet meer dan 35 uur per week - Je mag alleen werken tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds. - Je mag alleen lichte werkzaamheden doen. Bijvoorbeeld folders rondbrengen, oppassen, helpen in een winkel, fruit plukken etc. - Je mag geen zelfstandige werkzaamheden doen, alleen helpen Hoe het zit voor andere leeftijden vind je hier: http://www.nibud.nl/?id=1782. |
Je zou evt ook geld kunnen proberen te verdienen d.m.v. oppassen, bijv. bij kennissen ofzo
|
In de Jumbo kun je op 14 en 15 jarige leeftijd vakken vullen??
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09. |