![]() |
Super verlegen en zit er nu echt mee :(
Ik ben verliefd en dat haalt niet echt het beste uit me naar boven. Ik wil diegene aanspreken maar ik doe het gewoon niet... Ik ben super verlegen. Ik weet dat je niet slecht over jezelf moet spreken maar het is gewoon zo. Soms heb ik van die momenten dat ik dan spijt heb dat ik niets heb gedaan en dit is er een van. Het voelt zo rot :( Ik kan me niet concentreren en dat tijdens de pta week!
|
Nou, dan spreek je de volgende keer diegene gewoon wel aan. Succes (y)
|
Dit is geloof ik al de 3e keer dat je een topic opent over hoe verlegen je bent, dus ik zal nog een keer het juiste advies geven:
Man the fuck up. |
Citaat:
|
Mensen die niet weten hoe het is zijn er altijd zo droog over.. verlegen mensen kunnen gewoon heel moeilijk praten, alsof je mond op slot gaat.. Iig je kan altijd een keertje bij haar gaan zitten en misschien over huiswerk praten, of iets basics, en dan later op facebook vragen of ze naar de film wilt?
|
Verlegenheid komt inderdaad veel voor bij puberende jongeren. Wanneer de hormonale keuken op zijn kop staat uit zich dit het meest.
Lees eens hier: http://www.ikbenverlegen.nl/jongeren Misschien haal je er iets nuttigs uit. Wat helpt is: Neem een goede vriend in vertrouwen die je al wat jaartjes kent, oefen eventueel met hem toekomstige situaties waar je tegenop ziet, roll play games zijn vaak nog lachen ook en heeft geeft je langzaamaan wat meer vertrouwen. |
Degenen die zeggen "gewoon ophouden met verlegen zijn" hebben op zich gelijk, maar zo simpel is dat natuurlijk niet. Maar denken "ik kan dat helemaal niet" is ook niet de goede instelling. Verlegenheid is iets om stapje voor stapje overheen te groeien tot je op een punt komt dat het je niet belemmert. Telkens merken: "ok, dus er gebeurt niets ergs", en dat geeft je het zelfvertrouwen om de volgende stap te zetten.
Het meisje op wie je verliefd bent uitvragen is dan best een grote stap! Wat is iets waarvan je denkt dat je het misschien wél zou durven? Dus niet iets wat je al regelmatig doet (dat is alleen een pas op de plaats) en ook niet iets waarbij je het hart in je keel voelt kloppen bij het idee alleen al. Maar iets wat je nu eigenlijk nooit of bijna nooit doet omdat het wel spannend is, maar waarvan je ook denkt dat het eigenlijk wel zal meevallen. Om bij dat meisje te beginnen: alleen "hoi" tegen haar zeggen? Als ze doorgeeft dat je naar haar kijkt, niet snel wegkijken maar even naar haar glimlachen? Als ze een gesprek heeft met een groepje mensen, je bij dat gesprek aansluiten zonder rechtstreeks iets tegen haar te zeggen? Of misschien is het handiger om er eerst aan te werken zonder dat je verliefdheid het moeilijker maakt. Hardop een grapje maken in de klas, zomaar een praatje maken met een klasgenoot met wie je normaal niet zo om gaat, je oma opbellen terwijl je nooit weet wat je moet zeggen aan de telefoon. Als je minder verlegen bent in het algemeen, is dat ook nuttig. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
-- Praat is met haar, zet alles van je af. En begroet haar is, enkel "hoi" is genoeg. Sterker nog, het beste, bewezen enkele wetenschappelijke onderzoeken. Begin is over algemene onderwerpen, dan komt het goed en zal je verlegenheid wat moeten afnemen. Succes! |
Jawel, helpt wel. Niet zo pamperen, dat helpt niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook hier staan gouden tips om je verlegenheid te overwinnen:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl...verwinnen.html keypoints: Wacht niet af Voel je niet minder Gesprekken trainen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh kijk, nog iemand die zoals mij wil zijn.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Zeg toch eens iets nuttigs |
In dit geval geeft hij het enige nuttige advies dat mogelijk is. Lees de inhoud, niet de vorm.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33. |