![]() |
Ik voel me te oud om nog met een MBO 4 opleiding te beginnen?
Beste leden,
Aangezien ik nieuw ben op dit forum wil ik samen met jullie het volgende delen. Ik ben 22 jaar en wordt bijna 23. Ik ben op zoek naar een opleiding wat 1 a 2 jaar duurt (MBO4). Hebben jullie tips of iets dergelijks? Het mag ook een particuliere opleiding zijn maakt niet uit of whatever, niet te duur........ Hebben jullie tips? hoe zit het qua studiefinanciering met die beurs etc? |
Een vriend van me heeft mbo 4 gedaan en zat o.a. in de klas met mensen van 29-30 die twee kinderen hadden. Dus te oud ben je sowieso niet. Verder geen idee.
|
Als je een mbo opleiding niveau 4 wilt in de commerciële richting, en je wilt zeer goed begeleiding kan ik het IVA in Driebergen aanraden.
Verder ben je naar mijn mening nooit te oud om te leren. Ik persoonlijk heb er juist ontzag voor als mensen op latere leeftijd nog door gaan leren! |
Nee. Je bent niet te oud.
Doe je al werk in de sector waarin je de opleiding wil volgen, of heb je überhaupt al een idee welke opleiding je wilt gaan doen? Als je weet wat je wilt kan je eventueel kijken naar een deeltijd of duale opleiding, dan ga je zowel naar school als dat je werkervaring opdoet.Zit je ook vaak in een klas met wat oudere mensen die er serieus voor gaan. En als je geluk hebt kan je met je werkgever een afspraak maken voor het financieren van je opleiding. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19. |