![]() |
Windows 10 CTP
Zijn er al mensen die hem geïnstalleerd hebben? Wat vinden we ervan?
Ik ben echt zo blij als een kind met het OS. Het is stabiel, werkt snel en soepel en ik heb mijn STARTMENU weer terug :lief: *O* |
Ik heb hem geïnstalleerd maar niet als mijn primaire systeem. Is ech mooi geworden. Heb jij die als basis systeem of ergens anders draaien?
|
Ik heb hem vooralsnog op zeven bakken geïnstalleerd want wonderbaarlijk genoeg werken alle gecompliceerde dingen op één dingetje na, bridged networking in VMware Workstation maar daar maak ik toch geen gebruik van.
En gisteren had ik wat problemen om hem op een van mijn laptops te installeren. De driver voor de Intel 4600 HD Graphics wilde niet installeren omdat er in het .inf bestand keihard iets voor kernel versie 6.4 staat en het bevat verder geen informatie. Even die hele entry uitgecomment en vervolgens met bcdedit twee opties geset waardoor je unsigned drivers kan installeren (lees: die van windows 8.1). Oh en normaal was dit geen probleem maar er zitten twee grafische kaarten in en de GTX760M pakte hij wel, dan kan je dus via Windows Update niet meer die voor de primaire kaart installeren. |
Pfff... Nee dankje, en Windows stabiel? :P
Geef mij maar Ubuntu 14.10, alhoewel ik Arch Linux en uiteraard Manjaro beter vind. Maar ik kan zo 123 geen recente release bedenken ter vergelijking, behalve die van Ubuntu. |
Heb zelf wel het idee dat windows 10 beter wordt dan 8.1. Gebruik momenteel 8.1 en ben volgens mij een van de weinige tevreden klant. Voor mijn gevoel wordt 10 een geoptimaliseerd versie van 8.1 en 7 bij elkaar, en dat bevalt me wel! :)
|
Citaat:
Dus hup, uit je nepnerdtoren klimmen en de échte nerdtoren in. Citaat:
|
Citaat:
Ik ben denk ik een van de weinige mensen die Windows Vista een gigantisch goed besturingssysteem vind. Maar dan kijk ik er door een techneutenbril naar en niet vanuit het gebruikersperspectief. Ik ben trouwens ook heel benieuwd naar de servereditie van Windows 10. |
Citaat:
Maar goed, vind jij juli recent? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Klopt, maar denk zelf dat 10 nog wel eens de beste editie ooit kan worden van windows. 8 is duidelijk (algemene mening) gefaalt. Vista heb ik nooit gehad. |
Citaat:
|
Eens haha! Tuurlijk is 8 een verbetering, alleen voor gebruikers is het minder fijn. Het startmenu hadden ze inderdaad nooit mogen weghalen. Wat ik in het begin vervelend vond is dat ik voor elke app mezelf moest aanmelden via mijn Microsoft account. Was to much, en nu kan ik het inderdaad niet meer uitschakelen.
|
Dat is niet user account control ;)
|
Weet iemand hoe je win10 op virtualb. Draait?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hebben jullie een downloadlink?
ik ben hem momenteel ook aan het downloaden, maar duurt nog 4 uur :( Groetjes, Duncan Elfrink |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20. |