![]() |
Hoe leer ik alles ?
Hoi, ik zit op mavo 3 en ik heb wel een beetje moeite met leren en alles bij te houden.
Mijn vragen: 1. Hoe leren jullie? 2. Hoe vaak leren jullie in de week? ( bijv. Elke dag een beetje of juist alles in 1x) 3. Hoe doen jullie het dan als je moet sporten of andere activiteiten hebt? Alvast bedankt ! :bloos::) |
Verleden tijd natuurlijk, maar goed:
1. Ik leerde door de dingen die we moesten leren te leren. 2. Verschilt per zwaarte van hetgeen wat we moeten leren. Meestal was het een haastklus want ik had het druk met bitches enzo. 3. Onder het sporten leer ik niet. |
1. Ik lette op in de klas en collegebanken. Ik las de stof eventueel als ik niet naar colleges ging.
2. Geen idee. Antwoord onmogelijk. 3. Ik snap de vraag nauwelijks. Tijdens het sporten leer ik niet. |
1. Ik las het boek 1x. Woordjes op de middelbare school ging ik een paar keer overschrijven.
2. Ik deed alles altijd de dag voor het proefwerk. Met tentamens op wo/hbo begon ik een paar dagen van tevoren. Als ik een leesboek moest lezen voor werkcollege deed ik dat altijd wel voor het college en niet pas voor het tentamen, dan pik je bij college nog wat dingen op. 3. Inplannen. Als je een avond moet trainen dan zorg je ervoor dat je je huiswerk al hebt gemaakt of al hebt geleerd. Dan moet je de avond eerder aan de bak. Natuurlijk keek ik het op trainingsavond altijd nog wel even door (een samenvatting of woordenlijst). |
Hoe ik het leer? Door samenvattingen te maken, oefentoetsen te maken om mezelf nog eens goed te overhoren. Als ik ergens vastloop, dit nog uitgebreid overkijken en opnieuw kijken of ik het snap. Uiteindelijk ga ik net zolang door tot ik het weet.
Plannen is de beste manier om dingen te leren. Als je planningstips wilt mag je mij altijd een berichtje sturen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37. |