Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Polygamie? meer relaties? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1895410)

vragenvragen 05-11-2014 20:00

Polygamie? meer relaties?

In Nederland is het de norm dat je één vriend of vriendin hebt. Een homo huwelijk is het taboe bijna vanaf. Maar wanneer het gaat om het hebben van meerdere relaties naast elkaar dan vinden we dat niet kunnen. Waarom het ene wel en het andere niet? Hoe kan dat?

Wolfclan 05-11-2014 20:08

Omdat het hebben van meerdere relaties los staat van het feit of je hetero bent of niet. En aangezien 'vreemd gaan' dan ook een rol speelt.

Elin3 05-11-2014 23:10

Als je daar allemaal oké mee bent kan je prima andere verhoudingen kiezen binnen je relatie. Alleen trouwen met twee mensen is niet mogelijk. (Kan dat wel, aan twee mensen trouw beloven op zo'n verantwoordelijke manier?) De grondwet in NL is deels gebaseerd op de Christelijke religie omdat dit geloof lange tijd "staatsgodsdienst" was. Het is dus gebaseerd op bijbelse normen en waarden. In de Bijbel staat bijvoorbeeld dat een man zijn ouders verlaat om verder met zijn vrouw door het leven te gaan. Met dat in je achterhoofd is de manier waarop de wet betreft huwelijken in elkaar zit begrijpelijker.

Reverend 06-11-2014 01:14

Bemoeizucht en jaloezie.

Paranoide 06-11-2014 10:20

In mijn sociale omgeving zijn open relaties wel vrij gangbaar.

Citaat:

Wolfclan schreef: (Bericht 33681446)
En aangezien 'vreemd gaan' dan ook een rol speelt.

Als je een open relatie hebt of polyamoreus bent heeft dat niks met vreemdgaan te maken.

Erturkoetjelief 06-11-2014 11:02

De open relaties die ik ken, hebben wel afspraken over wat, wanneer en wie wel en niet mogen. Die afspraken zomaar overtreden voelt voor de ander waarschijnlijk hetzelfde aan als vreemd gaan in een monogame relatie. Geen idee of Wolfclan dat bedoelt, maar heb anders eigenlijk totaal geen idee waar hij het over heeft.

Turk February 07-11-2014 15:53

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33681559)
Kan dat wel, aan twee mensen trouw beloven op zo'n verantwoordelijke manier?

Als het aan één kan, kan het ook aan twee, lijkt me.

Elin3 07-11-2014 16:06

Citaat:

Turk February schreef: (Bericht 33682070)
Als het aan één kan, kan het ook aan twee, lijkt me.

Het lijkt mij lastig, de tijd die je aan de één besteed besteed je automatisch niet aan de ander. Stel dat je met twee vrouwen getrouwd bent die net op hetzelfde moment door een hele moeilijke periode heen gaan en allebei steun van jou verwachten, maar hun probleem allebei individueel met jou willen bespreken en niet met elkaar. Het lijkt me lastig er dan voor allebei voldoende te zijn. Je zal dan toch een soort prioriteit hebben en de één boven de ander stellen (denk ik).

Erturkoetjelief 07-11-2014 16:14

Ja hehe, die met de dikste tieten natuurlijk, dat snappen die twee zelf ook wel.

Turk February 08-11-2014 00:17

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33682077)
Het lijkt mij lastig, de tijd die je aan de één besteed besteed je automatisch niet aan de ander. Stel dat je met twee vrouwen getrouwd bent die net op hetzelfde moment door een hele moeilijke periode heen gaan en allebei steun van jou verwachten, maar hun probleem allebei individueel met jou willen bespreken en niet met elkaar. Het lijkt me lastig er dan voor allebei voldoende te zijn. Je zal dan toch een soort prioriteit hebben en de één boven de ander stellen (denk ik).

Dat heb je toch ook bij vrienden en familie?

Ik zeg ook niet dat het niet lastig is, maar dat is trouw zijn aan één persoon voor veel mensen ook.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.