![]() |
Polygamie? meer relaties?
In Nederland is het de norm dat je één vriend of vriendin hebt. Een homo huwelijk is het taboe bijna vanaf. Maar wanneer het gaat om het hebben van meerdere relaties naast elkaar dan vinden we dat niet kunnen. Waarom het ene wel en het andere niet? Hoe kan dat?
|
Omdat het hebben van meerdere relaties los staat van het feit of je hetero bent of niet. En aangezien 'vreemd gaan' dan ook een rol speelt.
|
Als je daar allemaal oké mee bent kan je prima andere verhoudingen kiezen binnen je relatie. Alleen trouwen met twee mensen is niet mogelijk. (Kan dat wel, aan twee mensen trouw beloven op zo'n verantwoordelijke manier?) De grondwet in NL is deels gebaseerd op de Christelijke religie omdat dit geloof lange tijd "staatsgodsdienst" was. Het is dus gebaseerd op bijbelse normen en waarden. In de Bijbel staat bijvoorbeeld dat een man zijn ouders verlaat om verder met zijn vrouw door het leven te gaan. Met dat in je achterhoofd is de manier waarop de wet betreft huwelijken in elkaar zit begrijpelijker.
|
Bemoeizucht en jaloezie.
|
In mijn sociale omgeving zijn open relaties wel vrij gangbaar.
Citaat:
|
De open relaties die ik ken, hebben wel afspraken over wat, wanneer en wie wel en niet mogen. Die afspraken zomaar overtreden voelt voor de ander waarschijnlijk hetzelfde aan als vreemd gaan in een monogame relatie. Geen idee of Wolfclan dat bedoelt, maar heb anders eigenlijk totaal geen idee waar hij het over heeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja hehe, die met de dikste tieten natuurlijk, dat snappen die twee zelf ook wel.
|
Citaat:
Ik zeg ook niet dat het niet lastig is, maar dat is trouw zijn aan één persoon voor veel mensen ook. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59. |