![]() |
Halen jullie ze ook door elkaar?
Ik heb toen ik nog een klein jongetje was een grote fout gemaakt. Ik noemde kruidnoten pepernoten en pepernoten noemde ik kruidnoten. Nu haal ik ze constant door elkaar. Ik heb zelfs een per ongeluk pepernoten gekocht i.p.v kruidnoten. Heeft iemand hier ook dat probleem? :eek:
|
Ik kan er echt niet tegen als mensen ze door elkaar halen. Kruidnoten zijn oké, pepernoten (zeker die van de bakker) zijn echt superlekker!
Soms zijn er zelfs krantenartikelen die het verkeerd neerzetten. |
Mijn vriend haalt ze ook altijd door elkaar, zo irritant :bob: Kruidnoten en pepernoten zijn significant verschillend.
|
Ik betrap mezelf er ook nog wel eens op :bloos: weet het verschil wel en het gaat steeds beter.
|
Wat is dan het verschil tussen pepernoten en kruidnoten? voor mij zijn ze beide hetzelfde.
|
Ik eet alleen kruidnoten, maar noem ze pepernoten.
|
Ik noem kruidnoten wel vaak pepernoten, maar ik noem pepernoten nooit kruidnoten!
|
Citaat:
http://www.eucalypta.nl/contents/media/pepernoten.jpg Ze smaken naar anijs en kaneel en zijn zacht en een beetje taai. Ze lijken op Friese dumkes, ken je die? Soms zitten ze in een zak strooimix en dan worden ze knetterhard doordat ze uitdrogen. Maar maak je geen zorgen, als je "pepernoten" zegt tegen kruidnoten neemt iedereen alsnog aan dat je wel kruidnoten zult bedoelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het scheelt, als je het fout doet, ben je niet de enige die hier last van heeft. Meer dan de helft van de Nederlanders maken deze fout. Maar ach, het gaat om de smaak en iedereen weet wat men bedoeld. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
XD op de verpakkingen zie ik kruidennoten staan. Maar hier is het ons echt aangeleerd vanaf de basisschool tot nu dat we ze pepernoten noemen haha :')
|
Het gaat om de smaak... Maar ik haal ze ook door elkaar :P
|
Ik was laatst bij een bakkerij waar de vrouw vertelde dat kruidnoten de ronde, kleine koekjes zijn en dat pepernoot een verzamelnaam is. En ohja deze (pepernoot) [afbeelding]
is een variatie van tai tai... |
Ik haal ze ook nog steeds door elkaar.
|
Ik noem zowel kruid- als pepernoten gewoon pepernoten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56. |