Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   wiet gerookt (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1895612)

gekketim 16-11-2014 20:12

wiet gerookt

Hallo, Ik ben 16 jaar.

Ik heb laatst iets heel stoms gedaan :herp: ik heb een paar keer wiet gerookt maar nu achteraf heb ik er heel veel spijt van. Omdat ik bang ben dat ik permanente hersenschade heb misschien komt dit een beetje stom over maar ik maak me er echt een beetje zorgen over.

Ik hoop dat jullie me vraag kunnen beantwoorden...

mvg,

Durian 16-11-2014 20:43

Nee, je hebt geen permanente hersenschade.

Little Phoebe 17-11-2014 06:56

Ik heb jaren geblowd en ik heb ook geen hersenschade eraan overgehouden. Hoogstens een crappy geheugen. Dat gebeurt echt niet na een paar keer hoor!

deadlock 17-11-2014 12:30

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 33685579)
Ik heb jaren geblowd en ik heb ook geen hersenschade eraan overgehouden.

En dat weet je hoe precies?

Citaat:

Hoogstens een crappy geheugen.
En hoe is dat geen schade?

Reverend 17-11-2014 16:54

Misschien heb je wel hersenschade want dat je bang bent dat je hersenschade hebt van het roken van wat jointjes is nogal vreemd.

deadlock 17-11-2014 17:28

Dus jullie vinden een mogelijke achteruitgang van het geheugen geen schade? Verbazingwekkend.

Reverend 17-11-2014 17:46

nou!

Vice 17-11-2014 20:31

Die kans is vrij klein. Sowieso niet te veel aan denken. Je wordt er alleen maar angstig van.

gekketim 17-11-2014 22:08

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33685820)
Misschien heb je wel hersenschade want dat je bang bent dat je hersenschade hebt van het roken van wat jointjes is nogal vreemd.

Is een jointje dan zo ontschuldig?!

Durian 18-11-2014 06:54

Citaat:

gekketim schreef: (Bericht 33686129)

Ik denk dat je van alcohol meer hersenschade kunt krijgen

Prospect 18-11-2014 15:13

Maak je niet zo druk, je hebt geen hersenschade. En inderdaad, drink je weleens een biertje? Zou ik me daar al helemaal zorgen over maken... :P

pj eilander 19-11-2014 15:23

Je hoeft je waarschijnlijk nergens zorgen over te maken. Je hebt wel gelijk dat het verstandig is om voorzichtig te zijn, zeker omdat je hersenen nog vol in ontwikkeling zijn. Aan de andere kant valt er ook in een volwassen brein voldoende te slopen ;)

Je kan best af en toe blowen, maar (zeer) frequent gebruik kan leiden tot verschillende nadelige gevolgen, zoals geheugenverlies of je angstig voelen. Bij mensen die aanleg hebben tot depressie of angststoornissen is die kans groter. Of je aanleg hebt voor dergelijke dingen, blijkt vaak uit dat één of meer familieleden dergelijke problemen hebben.

Als je je er onrustig over voelt en je bang bent dat je schade oploopt, kun je het blowen ook gewoon helemaal laten. Genoeg andere manieren om het naar je zin te hebben!

gekketim 19-11-2014 23:16

Citaat:

pj eilander schreef: (Bericht 33686688)
Je hoeft je waarschijnlijk nergens zorgen over te maken. Je hebt wel gelijk dat het verstandig is om voorzichtig te zijn, zeker omdat je hersenen nog vol in ontwikkeling zijn. Aan de andere kant valt er ook in een volwassen brein voldoende te slopen ;)

Je kan best af en toe blowen, maar (zeer) frequent gebruik kan leiden tot verschillende nadelige gevolgen, zoals geheugenverlies of je angstig voelen. Bij mensen die aanleg hebben tot depressie of angststoornissen is die kans groter. Of je aanleg hebt voor dergelijke dingen, blijkt vaak uit dat één of meer familieleden dergelijke problemen hebben.

Als je je er onrustig over voelt en je bang bent dat je schade oploopt, kun je het blowen ook gewoon helemaal laten. Genoeg andere manieren om het naar je zin te hebben!

Mmmm bedankt voor je bericht alleen ik vrees dat ik aanleg voor depressie heb :/ aangezien mijn opa hier last van heeft of heb ik er dan geen aanleg voor ?

zoef de haas 19-11-2014 23:43

Dan zou je er eventueel aanleg voor kunnen hebben, maar dat hoeft helemaal niet. En ergens meer aanleg voor hebben, betekend ook niet meteen dat je ook daadwerkelijk bad gaat/in een depressie terecht.

Echter, denk ik dat als je jezelf bij voorbaat al zo druk maakt en dat niet van je af kunt zetten, je (regelmatig) blowen maar beter achterwege kan laten. Hoe drukker jij jezelf maakt om dat soort dingen, hoe groter de kans is dat dingen als bad gaan ook daadwerkelijk gebeuren.

gekketim 20-11-2014 10:26

Ja ik ga ook niet meer blowen! alleen ja veel vrienden van mij blowen en dan sta ik er meestal bij dus ja dan vind ik het soms moeilijk om niet mee te doen vandaar, en ik doe het sowieso niet regelmatig waarschijnlijk ben ik maar iets van 3-4 keer echt stoned geweest over een tijd van 1 maand.
Ik denk dat ik me sowieso niet zo druk moet maken aangezien ik er veder toch niks meer aan kan veranderen. Gewoon niet meer doen :n

supersilverdees 20-11-2014 18:41

waarscheinlijk heb je nauwlijks geinhaleerd je hebt dan echt niet meteen hersenschade

deadlock 20-11-2014 20:31

Citaat:

gekketim schreef: (Bericht 33686129)

Ja.

gekketim 21-11-2014 18:16

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33687703)
Ja.

denk t ook :rolleyes:

deadlock 22-11-2014 12:26

Citaat:

gekketim schreef: (Bericht 33688194)
denk t ook :rolleyes:

Vertel gekketim.

gekketim 22-11-2014 13:26

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33688593)
Vertel gekketim.

Het is niet onschuldig.... :nono:

Little Phoebe 22-11-2014 15:46

Het is wat mij betreft onschuldiger dan alcohol. Natuurlijk is het allebei niet goed voor je (en zo zijn er nog wel meer dingen slecht voor je), maar ik heb betere ervaringen met blowen dan met drinken, met mezelf en met anderen. Ik heb altijd het idee dat mensen maar vervelend en agressief worden van alcohol en van wiet/hasj toch minder/niet.

Deadlock: Natuurlijk is een slecht geheugen een vorm van hersenschade, maar mijn IQ is er niet op achteruit gegaan, ik kan nog steeds goed leren, ik merk zelf niet dat ik anders ben geworden. Ik heb wel het idee dat mijn blowperiode een hele lage dag is en dat ik daaruit echt wel stukken kwijt ben. Iemand kan me in detail vertellen over iets dat toen is gebeurd, en daar weet ik dan echt helemaal niks meer van. Andere dingen van die periode weet ik nog alsof het gisteren was. Nu heb ik geen problemen meer met dingen onthouden, alleen zo af en toe, wat iedereen wel eens heeft, denk ik zo.

gekketim 22-11-2014 16:48

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 33688681)
Het is wat mij betreft onschuldiger dan alcohol. Natuurlijk is het allebei niet goed voor je (en zo zijn er nog wel meer dingen slecht voor je), maar ik heb betere ervaringen met blowen dan met drinken, met mezelf en met anderen. Ik heb altijd het idee dat mensen maar vervelend en agressief worden van alcohol en van wiet/hasj toch minder/niet.

Deadlock: Natuurlijk is een slecht geheugen een vorm van hersenschade, maar mijn IQ is er niet op achteruit gegaan, ik kan nog steeds goed leren, ik merk zelf niet dat ik anders ben geworden. Ik heb wel het idee dat mijn blowperiode een hele lage dag is en dat ik daaruit echt wel stukken kwijt ben. Iemand kan me in detail vertellen over iets dat toen is gebeurd, en daar weet ik dan echt helemaal niks meer van. Andere dingen van die periode weet ik nog alsof het gisteren was. Nu heb ik geen problemen meer met dingen onthouden, alleen zo af en toe, wat iedereen wel eens heeft, denk ik zo.

Hoe oud was je toen je begon met blowen? En tot welke leeftijd?

Bedankt voor je uitgebreide bericht btw

Little Phoebe 22-11-2014 22:27

Ik begon volgens mij toen ik 13 of 14 was en ben gestopt net voor of net nadat ik 18 werd. Ik voelde me er niet meer goed bij.
Ik heb daarna nog wel eens een trekje genomen van een hasjblow omdat het lekker rook, maar dat was het ook wel.

Drinken heb ik maar kort gedaan, en niet zoveel. Het werd telkens kotsen, dus dat is al niet leuk, en ik vond blowen leuker. Drink nu nog steeds niet, want ik vind het niet lekker. Ik proef wel alles, maar ik vind die alcoholsmaak echt heel vies en ik ben altijd bang dat ik moet kotsen.

gekketim 23-11-2014 01:30

Oh oke... Nja ik ga sws niet meer blowen alleen ik ga zeker nog wel chillen met m'n maten en die blowen allemaal dus ik krijg die rook enz wel in mijn longen automatisch of word je hier niet high van? Of is het thc gehalte er uit?

Schrödinger 23-11-2014 13:13

Je krijgt echt geen hersenschade van af een toe een jointje roken. Wie heeft je dat verteld?

Hoewel de effecten verschillend zijn kun je de schadelijkheid van cannabis vergelijken met die van cafeïne.

gekketim 23-11-2014 15:52

Ehm na een aantal minutjes google krijg je veel informatie over de schadelijkheid van cannabis op jonge leeftijd.

deadlock 23-11-2014 16:10

Ja en als je op UFO's zoekt krijg je ook veel resultaten. Dat betekent niet dat buitenaardse wezens hier met enige regelmaat rondvliegen. Alleen gedegen wetenschappelijk onderzoek kan hier een goed antwoord op geven.

gekketim 23-11-2014 17:56

Mmm dit is wel een beetje hypocritisch hoor....

zoef de haas 23-11-2014 18:11

Nee, jij trekt alles een beetje tot het uiterste.
Natuurlijk is te veel/vaak blowen in zekere mate niet goed voor je, maar dat zijn alcohol, suiker, vet, roken, zon en zo nog heel veel dingen meer.
Van een keer/af en toe blowen zul je vrij zeker geen nadelige gevolgen merken.
Je zit op een leeftijd waarin je hersenen nog volop in ontwikkeling zijn en drugs kunnen daar (al dan niet negatief) invloed op hebben, maar dat kunnen ze ook op de hersenen van een volwassenen.

Reverend 23-11-2014 18:44

Citaat:

gekketim schreef: (Bericht 33688995)
Ehm na een aantal minutjes google krijg je veel informatie over de schadelijkheid van cannabis op jonge leeftijd.

:D Zo ken ik er nog wel een paar, na een paar minuten googlen.
Citaat:

hypocritisch
que

gekketim 23-11-2014 21:52

Pff laat maar waar halen jullie dan jullie feiten vandaan?!

deadlock 24-11-2014 09:20

Citaat:

gekketim schreef: (Bericht 33689133)

Pubmed.

Reverend 24-11-2014 11:14

Citaat:

gekketim schreef: (Bericht 33689133)

Ervaring. Ik rook al 10 jaar wiet en ben alleen maar intelligenter geworden.

gekketim 24-11-2014 23:21

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33689345)
ben alleen maar intelligenter geworden.

Hoe concludeer je dat?

Reverend 25-11-2014 18:06

Dat vertelde de stemmetjes in mijn hoofd me na een hele dag blowen. Hoe anders?

deadlock 29-11-2014 11:52

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33690117)
Dat vertelde de stemmetjes in mijn hoofd me na een hele dag blowen. Hoe anders?

Ben je hier zo omdat je in het echte leven de hele dag bevelen moet opvolgen?

Reverend 30-11-2014 12:50

Hier hoe?

Prospect 30-11-2014 20:43

Laten we het wel ontopic houden ;)
Mocht iemand problemen hebben met de houding/postinhoud van een ander kaart dit dan aan bij een FB(+) of report de post.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.