![]() |
Mag een leerkracht dit eigenlijk doen???
Best,
Mijn zoon is blijven zitten in het middelbaar (in het 2de). De leerkrachten vragen nu dat hij zijn testen van vorig jaar terug moet inleveren. Mogen ze dit doen? Alvast bedankt |
Zijn testen? Bedoel je dat hij zijn nagekeken toetsen, die aan hem zijn uitgereikt weer moet inleveren?
Als de toetsen hergebruikt worden kan ik me dit voorstellen, maar als het geen examwerk betreft hoef je deze papieren als leerling in principe niet te bewaren. |
Ze zijn ws te lui om.nieuwe toetsen te maken elin3, gaat niet om bewaarplicht of zo.
Ik zou ze in hun gezicht uitlachen. Maar daar is je zoon ook niet mee geholpen natuurlijk, middelbare schoolleraren zijn over het algemeen haatdragend en kortzichtig. |
Wat geven ze als reden op dan? Lijkt me raar om dezelfde toets elk jaar te gebruiken terwijl deze ook met de lln worden meegegeven. Met oog op vrienden, broertjes, zusjes etc.
|
Ze willen die testen nu terug omdat ze dezelfde testen van vorig jaar gebruiken. Mogen ze dit eigenlijk terug opvragen?
|
Ja, maar dat is toch raar? Als dit bekend wordt, is het een gouden handeltje. Ik weet niet of het wel of niet mag, ze kunnen het allicht vragen. Als ik jou was zou ik het gewoon kopiëren en terug geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou ze echt heel hard in hun gezicht uiltachen. |
Ze kunnen het vragen, maar als je een toets wil hergebruiken, of in ieder geval een deel, dan is het heel verstandig om toetsen niet mee te geven. Het lijkt me niet dat ze je kunnen dwingen.
Dat geeft ze een enorm probleem, want een hele nieuwe toets maken is een takkewerk. |
Danku, ik ga ze dan maar niet afgeven ze hebben het recht niet dan.
|
Je snapt dat het ook een optie is om ze even te kopiëren en alsnog in te leveren? Dan heb jij de informatie die je wilt, en ben je toch van het gezeik af. Waarom een principezaak er van maken?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12. |