![]() |
Waar ben ik?
Na een tijdje depressief geweest te zijn heb ik mezelf weer opgepakt..
ben dingen gaan doen die ik eerst niet durfde.. onder andere me haar rood geverfd en piercings laten zetten.. nu is het zo dat ik vroeger altijd het lieve meisje was met de blonde haartjes:bloos: en dat ik nu volgens iedereen een emo ben geworden (roodhaar zwarte lippen etc.)..:eek: ook iedereen vind dat emo's lelijk zijn etc.. ik word er echt erg onzeker van.. is er iemand die zoiets wel begrijpt en nog wijze woorden heeft? |
Je hebt iets gedaan wat mensen niet begrijpen. Je bent namelijk emo geworden. Iets doen wat mensen niet begrijpen levert bijna altijd problemen op. Dat geldt voor mensen die zich alternatief kleden, maar net zo goed voor meisjes die werktuigbouwkunde gaan studeren, veganisten, mensen die een relatie hebben met iemand die veel ouder of jonger is, noem maar op.
Het Grote Antwoord is: het is niet erg. Het betekent namelijk niet zo heel erg veel dat zij het niet begrijpen. Eerlijk gezegd, ik vind gewoon haar en geen emo-makeup ook mooier dan geverfd haar en zwarte lippenstift. En weet je wat? Dat is totaal niet relevant. Die mensen wennen er vanzelf aan. Zolang ze je niet echt pesten en je het leven actief zuur maken, geeft het allemaal niet zoveel. Het is niet zo raar dat je na een depressie anders in het leven staat en anders naar dingen kijkt. Het is ook niet raar dat mensen dat niet precies snappen. En het gaat vanzelf over. Je bent zestien en je wilt het vast niet horen, maar dat is een kutleeftijd, omdat het grootste deel van je omgeving (en meestal de zestienjarige zelf ook) te veel fucks geeft om totaal oninteressante dingen. Dat wordt vanzelf beter. En voor nu: doe maar gewoon wat goed voelt, want zestien is een vrij ideale leeftijd om dingen uit te proberen en rare dingen te doen. Uiteindelijk vind jij uit wie je zelf bent, gaat je omgeving minder caren en vind je prima je draai in het leven. |
Je wilt graag opvallen met je uiterlijk. Daar ben je succesvol in maar dan kan je ook verwachten dat je daar opmerkingen over krijgt.
De meest wijze raad die ik je kan geven is dat je niet zoveel moet aantrekken van wat anderen van je vinden. |
Je bent nog jong. Mooie leeftijd om met je uiterlijk te experimenteren. :cool:
|
Wauw Tina :cool: kop, spijker.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09. |