Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   huisdier (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=189609)

FabI13 18-08-2002 16:40

huisdier

Hoi iedereen

Weten jullie een leuk dier -geen kat of hond of dergelijke grote dieren- maar een gewoon een leuk dier waar je iets aan hebt en vrij onafhankelijk is van je? Ik had gedacht aan een woestijnmuisje ofzo... :rolleyes: :rolleyes:
Wat is jullie mening? :confused:

Madame Blanche 18-08-2002 17:25

je zoekt dus een huisdier?
je moet een beetje nagaan wat je wilt van zo'n beestje: knuffelen, fokken, staat hij binnen of buiten?
dat soort dingen, ook hoeveel aandacht je eraan moet geven hangt ervanaf.
ik heb zelf twee cavia's en dat zijn erg gezellige beestjes. een woestijnrat is grappig, maar je kunt er dus niet goed mee op schoot zitten (als je dat dus zou willen) als je vaak weg bent is het in ieder geval wel aardig voor het beestje om er meteen twee te kopen, das gezelliger voor ze.
in ieder geval succes met een diertje uitzoeken en wat je ook kiest: geef het beestje liefde en je zult er veel plezier van hebben! (y)
xxx maddie

cybergurlie17 18-08-2002 22:43

ik heb 2 dwerghamsters gehad in zo'n felgekleurd hok die je kan uitbreiden met allemaal buizen ed. zijn lieve beestjes! (y)

FabI13 19-08-2002 11:02

Ik zou het liever binnen houden maar van m'n oudes liever buiten omwille van de hygiëne. Ik wil er wel genoeg aandacht aan besteden. Ik had aan een dwergcavia of woestijnrat gedacht maar die vragen zoveel onderoud die woestijratjes... :rolleyes:

skatefamke 19-08-2002 11:04

ik heb een tamme rat gehad en dat was echt superleuk! alleen tamme ratten herkennen hun baasjes wel en blijven daardoor niet heel onafhankelijk. maar volgens mij geldt dat voor alle huisdieren.

FabI13 19-08-2002 11:06

idd, ik heb eens gekeken, die chineese dwerhamsterjes zien er mij wel leuk uit, weet iemand wat de afspraken zijn qua verzorging?? :rolleyes:

Kat 19-08-2002 16:23

van chineese dwerghamsters heb ik nog nooit gehoord, maar woestijnratten zijn niet heel moeilijk te verzorgen ofzo hoor... gewoon elke week schoon hok, elke dag schoon drinken en eten, af en toe even loslaten in de kamer... ik zou er (als je woestijnratten wil) wel 2 nemen, anders is het beest zo eenzaam enzo.
t zijn trouwens niet echt dieren om te aaien/mee op schoot te zitten oid, ze zijn meer om naar te kijken enzo.

Madame Blanche 20-08-2002 09:05

ik denk dat je russische dwerghamsters bedoelt..... zijn grappige beestjes, maar die kun je dus zeeeeeker niet buiten houden
zo'n hamsterkooitje is daat goed voor, alleen ze kunnen wel klimmen, dus hou altijd de deksel dicht, of koop zo'n soort grote plastic bak met zo'n witte bovenkant met gaten, de grootste maat ofzow. ze kunnen gewoon in dat zaagsel en geef ze een berg watten kunnen ze daar in slapen, ze graven zich helemaal in namelijk. en zo'n molentje is ook wel handig.
ze eten gewoon hamstervoer of spul uit de dierenwinkel speciaal voor hen en een wortel ofzow vinden ze ook wel eens lekker en van die knaagstaven uit de dierenwinkel.
en een drinkfles ophangen net te vergeten.
nou dat was het wel.
veel succes.
ps, dwergcavia's bestaan niet......., een cavia kan wel buiten staan trouwens, geef hem dan altijd genoeg hooi in de winter!!!!!!!!!! anders bevriest ie.

de communiceerbeer 20-08-2002 13:28

koe (y)

autodropje 20-08-2002 15:26

Citaat:

de communiceerbeer schreef:
koe (y)
jah, groot en onafhankelijk :cool:

AlopiA 20-08-2002 17:09

een onafhankelijk beestje, das dan dus ZEKER GEEN rat of woestijnrat!

meer een russische dwergamster, heb er zelf 1, leuke beesten, hartstikke lief en 1x per dag schoon eten en drinken! en natuurlijk ook wel wat aandacht!!
of een vis, maar dat zal je wel niet bedoelen...

girl1989 23-08-2002 22:54

een konijn is niet erg af/aanhankelijk en toch kan je er mee knuffelen .
die kan je ook goed buiten houden.
ik weet niet waar je woond maar ik woon in veenendaal en ik weet nog heel veel koninnen te zitten dus keuze genoeg.

ik zie wel of ik antwoord van je krijg.

dit is mijn e-mail : jorinadiepeveen@msn.com :D

faan 18-09-2002 14:18

Citaat:

FabI13 schreef:
idd, ik heb eens gekeken, die chineese dwerhamsterjes zien er mij wel leuk uit, weet iemand wat de afspraken zijn qua verzorging?? :rolleyes:
Chinese dwerghamsters zijn bijters; althans dat las ik in een boekje. Verder zijn ze erg op zich zelf; je kunt dan beter een Russische dwerghamster nemen..
- goedkoper
- niet gauw bijtend
- makkelijker om (echt) tam te maken
- hebben niet zo'n vieze klein staartje :p (maar meer zo'n pluimpje)

Maar als je het leuker vindt om wildere dieren te zien (die Chinese lijken me sneller); moet je ze nemen :rolleyes:

duifeltje 24-09-2002 14:49

als ik jou was zou ik wel twee dieren nemen, dan kunnen ze met elkaar spelen als jij er geen tijd voor hebt.
misschien muizen?
maar dan kunnen ze niet in zo'n traliehok want daaar glippen ze tussendoor :D .
een aquarium met een deksel van gaas is dan handig.
maar goed veel mensen vinden muizen eng...........
duuuuuuuussss
hamsters ofzo zijn ook wel leuk, maar vaak bijten ze........
misschien kan je uitleggen waarom een kat of hond niet kan.
als je te veel huiswerk hebt; een kat vind het volgensmij heerlijk om naast je te liggen als jij huiswerk maakt.
en verder kan 'ie door de buurt rondzwerven, maarjah.
misschien wonen jullie langs een drukke weg.........

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.