![]() |
eettafel gekocht - heeft gebreken. Wat is mijn juridische positie?
Hoi,
Ik heb een eettafel gekocht bij een meubelzaak. Leuke tafel waar ik erg blij mee ben. Ik heb hem nu een klein half jaar en alles valt nog binnen de garantie. De situatie: er zit roest aan de metalen poten die er nietaf zijn uiteraard. Ik heb foto's gemaakt en die opgestuurd naar de winkel. Vanuit de winkel kreeg ik de reactie dat zij contact met de fabrikant zouden opnemen. Na een maand wachten werd ik vanmiddag gebeld met de mededeling dat ik hem kon komen omruilen bij het afhaalmagazijn voor een nieuwe tafel van hetzelfde type. Mijn reactie was 'dat ik er even over na wilde denken omdat ik van mening ben dat zij richting mij moeten komen om de tafel te brengen. Dit omdat ik geen auto heb waar de tafel in zou kunnen,.maar bovenal omdat het niet mijn fout is en ik een hoop moeite moet doen voor iets dat niet mijn fout is'. De reactie vanuit de winkel was dat ik hem moest komen ophalen omdat dit in eerste instantie ook is gedaan. Dit zit me niet zo lekker en ik wil ze eigenlijk zo ver krijgen dat zij naar mij komen met de nieuwe tafel én die ook monteren. Heb ik voor dit laatste deel van m'n verhaal juridische basis? Ik heb m'n garantieverklaring nog niet bekeken (ben nog niet thuis) maar wil wel z.s.m. contact opnemen met de winkel. Gr. |
Product voldoet niet (non-conform), verkoper moet (in dit geval) vervangen/nakomen; en dan geldt art. 7:21, lid 2 Burgerlijk Wetboek:
Citaat:
Daarnaast geldt ook nog dat de verkoper geen "ernstige overlast" mag veroorzaken (art. 7:21, lid 3 BW). Je kunt natuurlijk (ten overvloede) ook nog stellen dat hiervan sprake is, maar dat levert waarschijnlijk meer discussie op. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.