Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Strafbaar met volwassenen neuken ? ??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1896471)

Badgalriri 14-12-2014 19:16

Strafbaar met volwassenen neuken ? ???

Hoi ik heb een meisje in mijn klas en ze is 14 maar ze is al omtmaagd maar dat doet er niet toe ,

Ze neukt met jongens van 19-21 en ze is zelf 14 is dat dan strafbaar ik had zoeits gehoord van mensen uit me klas maar ik was nieuwschierig

jannn 14-12-2014 19:59

Hij is strafbaar, omdat hij seks heeft met een minderjarige

Elin3 14-12-2014 20:16

In de praktijk, als beide partijen er mee instemmen, wordt dit vrijwel nooit bestraft. Niemand die er ook aangifte van zal doen, gok ik.

Waarom vraag je je dat eigenlijk af?

Yannickje 14-12-2014 21:37

De wettelijke leeftijd om seks te hebben is 16 jaar in België. Als iemand seks heeft met een min zestienjarige, zelfs al is die akkoord, dan is dat aanranding van de eerbaarheid.

deadlock 14-12-2014 22:27

Citaat:

jannn schreef: (Bericht 33704502)
Hij is strafbaar, omdat hij seks heeft met een minderjarige

Hoe kom je daarbij?

deadlock 14-12-2014 22:31

Citaat:

Yannickje schreef: (Bericht 33704589)
De wettelijke leeftijd om seks te hebben is 16 jaar in België. Als iemand seks heeft met een min zestienjarige, zelfs al is die akkoord, dan is dat aanranding van de eerbaarheid.

In Nederland is er geen minimumleeftijd om seks te hebben en het lijkt me eigenlijk sterk dat die er in België wel is. Er is wel een minimumleeftijd waarop je seks mag hebben met een volwassene.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of...pe#Netherlands

deadlock 14-12-2014 22:33

18 en 15 lijkt misschien een beetje raar maar we moeten niet te preuts doen, veel mannen zijn op hun 18e nog 12 en veel vrouwen zijn op hun 15e al veel verder. Het is een moeilijk en grijs gebied en ik denk dat onze wetgeving eigenlijk al te streng is en zou liever zien dat de wet van voor 2002 weer ingesteld wordt.

ZaadPlantje 14-12-2014 22:44

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33704730)
18 en 15 lijkt misschien een beetje raar maar we moeten niet te preuts doen, veel mannen zijn op hun 18e nog 12 en veel vrouwen zijn op hun 15e al veel verder. Het is een moeilijk en grijs gebied en ik denk dat onze wetgeving eigenlijk al te streng is en zou liever zien dat de wet van voor 2002 weer ingesteld wordt.

uhh sorry, welke wet was dat ookal weer?

Axel11 14-12-2014 23:02

Puur wettelijk in Nederland:
-het is strafbaar om seks te hebben met personen onder de 12
-of het strafbaar is om seks te hebben met iemand van 12 t/m 15 jaar hangt af van de omstandigheden (leeftijdsverschil, misbruik maken van situatie, geestelijke vermogens etc.).

Seks bestaat hier uit tenminste het binnendringen van het lichaam (vaginale/anale penetratie, pijpen, uitgezonderd zoenen). Voor andere handelingen geldt een wat lichter regime.

deadlock 14-12-2014 23:27

Citaat:

TheSkiller schreef: (Bericht 33704762)
uhh sorry, welke wet was dat ookal weer?

In het wetboek van strafrecht. In de citations vind je wel welk artikel.

Reverend 15-12-2014 13:03

Ze verdient inderdaad een paar stokslagen.

jannn 15-12-2014 13:44

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33704716)
Hoe kom je daarbij?

als persoon van boven de 18 ( volwassene), die seks heeft met iemand onder de 18 ( kind) is dus strafbaar.

bloodyb 15-12-2014 14:05

Nee die leeftijd is wat Axel al zei: 16 jaar.

deadlock 15-12-2014 14:52

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33705337)
Nee die leeftijd is wat Axel al zei: 16 jaar.

En zelfs dan is het nog maar de vraag of en hoe daar tegen opgetreden wordt.

Axel11 15-12-2014 15:25

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33705366)
En zelfs dan is het nog maar de vraag of en hoe daar tegen opgetreden wordt.

Inderdaad.

zoef de haas 15-12-2014 19:14

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33704730)

Veel vrouwen denken dat ze op hun 15e al heel volwassen zijn. De meeste meisjes die ik ken die op hun 15e seks hadden gehad, helemaal met meerdere jongens hadden in veruit de meeste gevallen een extreem negatief zelfbeeld/eigenwaarde.
Overigens vind ik niet dat het strafbaar zou moeten zijn, maar een beetje meer preuts kan in veel van die gevallen geen kwaad.

Yannickje 15-12-2014 19:24

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33704724)
In Nederland is er geen minimumleeftijd om seks te hebben en het lijkt me eigenlijk sterk dat die er in België wel is. Er is wel een minimumleeftijd waarop je seks mag hebben met een volwassene.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of...pe#Netherlands

Hoho: artikel 245, Wetboek van Strafrecht in Nederland:

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Badgalriri 15-12-2014 19:59

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33704508)
In de praktijk, als beide partijen er mee instemmen, wordt dit vrijwel nooit bestraft. Niemand die er ook aangifte van zal doen, gok ik.

Waarom vraag je je dat eigenlijk af?

Mensen in mn klas zeiden het maar ik wist het niet zeker

deadlock 15-12-2014 20:19

Citaat:

zoef de haas schreef: (Bericht 33705504)
Veel vrouwen denken dat ze op hun 15e al heel volwassen zijn. De meeste meisjes die ik ken die op hun 15e seks hadden gehad, helemaal met meerdere jongens hadden in veruit de meeste gevallen een extreem negatief zelfbeeld/eigenwaarde.
Overigens vind ik niet dat het strafbaar zou moeten zijn, maar een beetje meer preuts kan in veel van die gevallen geen kwaad.

De gemiddelde leeftijd waarop jongeren voor het eerst seks hebben gaat al een poosje omhoog. En van de week bekend geworden dat er weer minder abortussen bij tieners zijn geweest. Prima ontwikkeling opzich.

deadlock 15-12-2014 20:21

Citaat:

Yannickje schreef: (Bericht 33705513)
Hoho: artikel 245, Wetboek van Strafrecht in Nederland:

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Twee kinderen van 15 die met elkaar neuken die beweren dat het vrijwillig is zullen nooit en te nimmer straf krijgen van de rechter. Zo simpel als je het daar poneert is het in de praktijk gewoonweg en gelukkig niet.

Axel11 15-12-2014 20:35

In aanvulling op deadlock: in dat wetsartikel staat het woord "ontuchtige". De handelingen moeten een "ontuchtig" karakter hebben en niet alle seksuele handelingen met jongeren van 12 t/m 15 jaar hebben dat (juridisch): seks met jongeren is niet per definitie ontuchtig.

Wanneer kan het onder meer heel goed niet ontuchtig zijn:
-een gering verschil in leeftijd
-binnen een (langdurige) liefdesrelatie
-geen enkele reden om aan te nemen dat de jongere de handelingen tegen zijn/haar zin heeft verricht en hij/zij ook geen ondergeschikte positie heeft

Paranoide 16-12-2014 02:33

Citaat:

zoef de haas schreef: (Bericht 33705504)

Ik denk dat 't afhangt van je sociale omgeving. In mijn vriendenkring destijds had je genoeg meisjes die weliswaar net zo onvolwassen waren als alle andere vijftienjarigen, maar gewoon oké waren met zichzelf en seks hadden omdat ze 't leuk vonden.

Verder vind ik preutsheid adviseren een erg glibberig concept.

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33705568)
De gemiddelde leeftijd waarop jongeren voor het eerst seks hebben gaat al een poosje omhoog. En van de week bekend geworden dat er weer minder abortussen bij tieners zijn geweest.

Gevolgen van goede seksuele voorlichting. (y)

deadlock 16-12-2014 10:01

Ik vind preutsheid adviseren juist nogal droogjes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.