Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   zwanger? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1896848)

lalalootje 28-12-2014 22:06

zwanger?

Ik ben 16 jaar en nog niet ongesteld geweest, maar heb met mijn vriend seks gehad zonder condoom, het duurde niet lang want het deed pijn, hij is ook niet klasrgekomen. Ik vraag me nu af of dat de kans er is dat io zwanger ben omdat je 2 weken voordat je ongestekd wordt je eisprong krijgt.. Het is nu 16 weken geleden, en ik heb verder geen klachten gehad of iets dergelijks..

Mister_MB 28-12-2014 22:09

Ben je daarna nog ongesteld geworden?

Elin3 28-12-2014 22:15

Ben je helemaal nog nooit ongesteld geweest?

wjfolkers 29-12-2014 10:45

als je 16 weken nog niks voelt is er zeker niets aan de hand

Pluis 29-12-2014 10:56

Ik heb je topic even verplaatst naar lichaam en gezondheid, want daar horen dit soort vragen eigenlijk.

Zelfs als je nog nooit ongesteld bent geweest, kun je wel zwanger raken. Als hij niet is klaargekomen is de kans klein, maar het zou wel kunnen. Maar na 16 weken zou je toch op zijn minst een klein buikje moeten krijgen. Als je je nog steeds zorgen maakt, kun je even een zwangerschapstest kopen (die kosten maar 3 euro bij de action). En de volgende keer natuurlijk wel een condoom gebruiken!

lalalootje 30-12-2014 20:45

Nee ik was nog nooit ongesteld geweest, en erna ook niet..

lalalootje 30-12-2014 22:33

Ik weet niet of dit iets zegt, maar als ik mijn adem inhoud en mijn buik zo dun mogelijk wil.maken, kan ik dat nogsteeds

Elin3 30-12-2014 22:35

Als je onzeker blijft, koop een zwangerschapstest. Het komt nu over of je er zelf niet volledig overtuigd bent dat je niet zwanger bent.

deadlock 01-01-2015 15:46

Vindt niemand het raar dat ze nog nooit ongesteld is geweest op haar 16e?

Pluis 01-01-2015 16:41

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 33714501)
Vindt niemand het raar dat ze nog nooit ongesteld is geweest op haar 16e?

16 is inderdaad aan de late kant. Als ze zich zorgen maakt is dat wel zo langzamerhand de leeftijd om eens met de huisarts te gaan praten. Die kan vrij gemakkelijk testen of ze gewoon laat is, of dat er misschien meer aan de hand is.

lalalootje 02-01-2015 22:56

Als ik 17 ben, ga ik.naar de huisarts als het dan nog niet is gekomen, 2 vriendinnen van mij zijn het ook nog niet, ik ben verder wel gewoon goed op lengte en gewicht en alle andere kenmerken.van de puberteit zijn er ook, hebben meer meisjes dit?

Elin3 03-01-2015 07:05

Je zegt zelf al dat twee vriendinnen van je het ook hebben. Ik vind het persoonlijk vrij laat en zou me wel een beetje zorgen maken als ik jou was.

Vraag eens in de familie kring rond op welke leeftijd de dames ongesteld werden. Dus bij nichten, moeder, oma's, tantes (niet als ze aangetrouwde familie zijn). Misschien zit het in de familie om laat ongesteld te worden.

lalalootje 03-01-2015 16:31

Ik heb net een test gedaan, en ben gelukkig niet zwanger, het zit niet in de familie qant de rest was het al rond hun 14e..

Daantje_0705 03-01-2015 16:57

Ik dacht altijd dat je op je 16e naar de huisarts moest als je nog niet ongesteld was.

WhiteBlossom 01-03-2015 21:04

Dit vond ik op het internet
Als je menstruatie tussen je 11e en 14e levensjaar een tijdje uitblijft, dan is dit geen reden tot paniek. Op zulke jonge leeftijd, is je hormoonhuishouding namelijk erg instabiel, waardoor je menstruatie extreem onregelmatig kan zijn.

Het uitblijven van je menstruatie op jonge leeftijd kan enkele maanden aanhouden. Zo’n “menstruatiepauze” in je tienerjaren is overigens niet nadelig of schadelijk. Zo zijn er ook meisjes die pas op hun 17e voor het eerst ongesteld worden. Ook hier is niks mis mee, want je eerste menstruatie is simpelweg afhankelijk van je groeihormonen en geslachtshormonen.

Ik weet niet in hoeverre deze site wetenschappelijk verantwoord is, maar even met de huisarts erover praten kan denk ik nooit kwaad. Dan kan je meteen om de pil vragen als je bang bent om zwanger te worden ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.