Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Wat moet ik nu doen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1897069)

jurjanwouda 07-01-2015 15:58

Wat moet ik nu doen?

Bij mij op school zit een meisje, die mij best wel leuk lijkt. Ik ken haar eigenlijk helemaal niet, maar zou haar graag beter willen leren kennen. Ik ben alleen niet echt een type die zomaar op iemand afstapt, en ik weet al helemaal niet of ze mij wel leuk vind. Ze kijkt me wel af en toe aan, als we tegelijk pauze hebben. Mijn vraag is nu, hoe ik eigenlijk zo onopvallend mogelijk toch een beetje met haar in contact kan komen? Ze zit niet in dezelfde klas als mij, maar zie haar wel af een toe lopen tijdens een leswisseling bijvoorbeeld. Please kan iemand mij helpen?

Reverend 07-01-2015 16:20

"Onopvallend" is contraproductief, want het is juist de bedoeling dat je bij haar opvalt. Dus ga je naar haar toe, en vraag je of ze zin heeft om een keer wat te doen oid.

jurjanwouda 07-01-2015 16:34

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33717853)
"Onopvallend" is contraproductief, want het is juist de bedoeling dat je bij haar opvalt. Dus ga je naar haar toe, en vraag je of ze zin heeft om een keer wat te doen oid.

Maar dat is juist mijn probleem. Ik vind het raar om zomaar naar iemand toe te stappen, en te vragen of ze wat wil doen. Ze kent mij helemaal niet eens. Ik zou haar liever eerst wat beter willen leren kennen, bijvoorbeeld via Whatsapp.

bloodyb 07-01-2015 16:48

Je hoeft niet meteen om whatsapp te vragen of vragen of ze met je uitgaat. Ga in de pauze eens bij haar zitten en probeer een praatje te maken.

jurjanwouda 07-01-2015 16:50

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33717878)
Je hoeft niet meteen om whatsapp te vragen of vragen of ze met je uitgaat. Ga in de pauze eens bij haar zitten en probeer een praatje te maken.

Is dat niet een beetje vreemd? Dat je gewoon zomaar bij haar en haar vriendinnen aan de tafel gaat zetten, terwijl je daar niemand van kent?

bloodyb 07-01-2015 16:52

Het lijkt me even vreemd om haar zo maar on haar whatsapp te vragen!

jurjanwouda 07-01-2015 17:32

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33717882)
Het lijkt me even vreemd om haar zo maar on haar whatsapp te vragen!

Daarom vraag ik jullie of jullie ook andere manieren weten om toch met haar in contact te komen?

Paranoide 07-01-2015 18:24

Ik zou beginnen met een keer 'hoi' zeggen als je ze je aankijkt.

fire24 07-01-2015 18:24

Op school zomaar op haar afstappen is misschien heel moeilijk maar toch de enige optie. Wat het wel makkelijker zou maken is als je haar aanspreekt op een schoolfeest. Dus als er binnenkort bij jou op school een schoolfeest is zou ik daar je kans pakken. (Wel zou ik haar dan aanspreken op het moment dat ze een beetje alleen is. Want haar aanspreken met allemaal onbekende vriendinnen is best raar en die vriendinnen kunnen dat commentaar gevent etc.)

En als het wachten op een schoolfeest te lang duurt zul je haar toch op een gegeven moment moeten aanspreken. Persoonlijk lijkt het me handig dat je dit doet op een moment dat zij even alleen is, bijvoorbeeld als ze naar haar kluisje gaat.

Succes ;)

jurjanwouda 07-01-2015 18:47

En zoals wat zou ik dan tegen haar kunnen zeggen?

Reverend 08-01-2015 07:21

Citaat:

jurjanwouda schreef: (Bericht 33717867)
Maar dat is juist mijn probleem. Ik vind het raar om zomaar naar iemand toe te stappen, en te vragen of ze wat wil doen.

Ok. Dat is het niet.
Citaat:

Ze kent mij helemaal niet eens. Ik zou haar liever eerst wat beter willen leren kennen, bijvoorbeeld via Whatsapp.
Dan ga je naar haar toe en vraag je d'r nummer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.